Porvoon laukkaderby 2022

6.6.2022

Sunnuntaina 3.7.2022 järjestetään Porvoon raviradalla kesän vauhdikkain koko perheen hevostapahtuma Porvoon Laukkaderby 2022!

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Skura ry ja Porvoon Hevosystävät ry. Luvassa on lähtöjä kaikennäköisille ja -kokoisille hevosille poneista lämminverisiin ja suomenhevosiin, ja Muulikin taidetaan nähdä radalla. Keppihevosille on tietenkin oma lähtönsä. Kilpailukutsu on julkaistu tapahtuman Facebook-sivuilla ja ilmoittautumisia otetaan vastaan.

Yleisölle on vapaa pääsy, ja lapsiperheille on luvassa paljon oheisohjelmaa. Keppihevosille löytyy oma esterata ja talutusratsastuksen ponit odottavat pieniä ratsastajia. Lapset pääsevät myös askartelemaan hevosenkengillä.

Yleisöalueella on useampi ruokapiste, joista saa ostaa makeita ja suolaisia herkkuja. Paikalla on myös myyntikojuja.

Upeat hatut ja hienot asut kuuluvat laukkailpailuun! Porvoon Laukkaderbyyn asu on vapaa, mutta toivottavasti näkisimme taas ainutlaatuista Porvoon Laukkaderby tyyliä klassisen Ascotin tapaan.

Porvoon Hevosystävät ja Skura järjestivät laukkakilpailut viimeksi 2019, ja paikalla oli yleisöä 2000 – 2500 henkeä. Tässä muutama palaute laukkakilpailuista:

“Ihana tapahtuma! Parhaat kisat missä olen ikinä ollut katsojana! Niin hauskaa ja aivan mahtava välitön ja rento tunnelma. Kiitos järjestäjille! Toivottavasti näitä tulee jatkossakin.”

“Kiitos kivasta tapahtumasta. Oli mukava tapa viettää kaunista kesäpäivää 81-vuotiaan äitini kanssa.”

“Kiitos aivan mahtavasta tapahtumasta! Kiihkeää kilpailua, upeita lähtöjä ja ihanat kepparistit. Sekä rento ja lämmin tunnelma! Toivottavasti tulisi jokakesäinen perinne.”

Laukkakilpailut 3.7.2022 kello 12 Porvoon raviradalla, Lapinniementie 12, 06100 Porvoo. Lisätietoja tapahtuman Facebook-sivuilla: Porvoon Laukkaderby 2022. https://www.facebook.com/events/1419927381524068.

Tiedote: Skura ry & Porvoon Hevosystävät ry