Ratsastajainliiton hallituksen päätöksiä 7/2019

23.9.2019

1. Jäsentilanne
    • Hallituksen kokoukseen mennessä ratsastusseuran jäseniä oli 40909 (2018: 41025), Green Card –harrastajia 2679 (2453), Green Card Plus -harrastajia 252 (192). LähiTapiolan lisävakuutuksen lunastaneita oli 8538 (7471)

2. Keskeiset päätökset ja keskustelut
    • Todettiin, että toimintasuunnitelman ja talousarvion valmistelun tueksi käydään eri tasoisia lähetekeskusteluita. Keskustelut jatkuvat aluepuheenjohtajien kanssa 29.9. ja hallituksen kokouksessa 28.10. Toimintasuunnitelma hyväksytään liiton syyskokouksessa 24.11.
      Tavoitteena on uudistaa liiton toimintasuunnitelmaa sellaiseksi, että se kuvaa entistä selkeämmin toiminnan tavoitteita ja tukee suunnitelmien viemistä konkretiaan ensi vuonna. Rakenteen päivittäminen tukee myös toimintasuunnitelman hyödyntämistä liiton arjessa ja tavoitteista viestimistä tiivistelmien sekä visualisoinnin keinoin. Keskeisessä roolissa vuonna 2020 tulee olemaan liiton satavuotisjuhla ja sen tapahtumat.
      Todettiin, että liiton juhlavuosi vaatii poikkeuksellisia kertaluonteisia panostuksia. Samalla juhlavuosi tarjoaa mahdollisuuden merkittävälle varainhankinnalle ja mediahuomiolle. Liiton viime vuosien positiivinen tulos auttaa puskuroimaan juhlavuoden kuluja.
    • Päätettiin jatkaa jäsenhuoneprojektin kehitystyötä siten, että pääkumppanina on jäsenrekisteritoimittaja Avoine ja painopisteenä selainpohjainen mobiilikäyttöliittymä. Valtuutettiin Koivisto jatkamaan asian valmistelua.
    • Käytiin keskustelu SROY:n sekä seura- ja tallipalveluiden johtoryhmän kirjeistä hallitukselle. Merkittiin keskustelu ja saapuneet kirjeet tiedoksi. Todettiin, että hallitus jakaa huolen koulutuksen tulevaisuudesta ja pitää koulutuksen tasoa sekä korkeaa osaamista erittäin tärkeänä koko lajin kannalta. Päätettiin valmistella kannanotto koulutuksen kehittämisen tueksi ja selvittää jatkotoimenpiteitä saapuneiden ehdotusten pohjalta.
    • Päätettiin hyväksyä maksuliikennesopimuksen muutos e-laskujen mahdollistamiseksi ja valtuuttaa vt. toimitusjohtaja Jukka Koivisto allekirjoittamaan uusittu maksuliikennesopimus.
    • Päätettiin, että luokitusten muuttaminen jäsentallista ratsastuskouluksi ja päinvastoin sekä korotukset laatutalliksi siirretään jatkossa suoraan tallineuvojien ja tallitoiminnan kehittäjien päätettäväksi. Uudessa toimintatavassa asiaa käsittelevän tallineuvojan ja tallitoiminnan kehittäjän puoltavat lausunnot riittävät hyväksymään luokitusmuutokset.

Hallituksen kokousmuistiot ja tulevat kokouspäivät löytyvät hallitussivulta.