Ratsastajan Sporttiturvan vakuutusehdot ovat päivittyneet vuodelle 2024

10.1.2024

Ratsastajainliiton alaisen seuran SRL-jäsenmaksuun (ja Green Card -harrastajan maksuun) kuuluva vakuutusturva eli ratsastajan kattava Sporttiturva on yksi keskeisimpiä liiton tarjoamia jäsenetuja. Sporttiturva on voimassa kaikilla Ratsastajainliittoon kuuluvien seurojen SRL-jäsenillä sekä Green Card -harrastajilla seuraavissa ratsastukseen ja hevosen hoitoon liittyvissä tilanteissa:

• kilpailu
  • harjoitus, joka on lajille ominaista (esim. ratsastustunti tai yksityishevosella ratsastus) tai valmennusohjelman mukaista
  • kilpailumatkalla ja koulutus-, liikunta- sekä valmennusleirillä koko ajan
  • ratsastuksen lajeille ominaiset hevosen käsittely- ja hoitotehtävät
  • näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla niin kotimaassa kuin ulkomaillakin
  • jäsenseurojen jäsenillä, jotka asuvat väliaikaisesti tai pysyvästi ulkomailla

Ratsastajan kattava Sporttiturva korvaa:

• äkillisen tapahtuman yhteydessä sattuneiden loukkaantumisten tutkimus- ja hoitokulut 4 000 euroon saakka
  • haittakorvaus on 30 000 ja kuolonkorvaus 8 500 euroa
  • myös silloin, kun vahinkotapahtuma ei ole aiheutunut ulkoisesta tekijästä
  • fysioterapiaa korvataan leikkaushoidon jälkeiseen kuntoutukseen ja kun sitä on määrätty leikkauksen sijasta polvi- ja olkapäävammojen hoitoon

Kun otat korvattavan vahingon tapahduttua ensin yhteyttä Pohjola Terveysmestariin, sinun ei tarvitse käyttää rahaa kuin omavastuun maksamiseen. Sporttiturvan omavastuu nousee vuonna 2024 200 euroon.

Lue lisää ratsastajan Sporttiturvasta: LINKKI

Suomen Ratsastajainliiton nykyinen vakuutussopimus on voimassa vuoden 2024 loppuun.