SRL:n hyvinvoinnin kevät -projekti keräsi yhteensä lähes 800 osallistujaa

28.4.2023

SRL:n hyvinvoinnin kevät -projektin neljä tapahtumaa keräsivät yhteensä 781 ilmoittautunutta osallistujaa maalis-huhtikuussa. Kolme oheisliikuntawebinaaria ja Ratsastajan hyvinvoinnin ravi-ilta houkuttelivat SRL:n seurojen jäseniä yhteen ympäri Suomen niin Teamsin ääreen kuin Vermo Areenalle. Projekti koostui paitsi tapahtumista, myös muista toiminnoista ja viestinnästä.

Urheilulääkäri Pippa Laukan luento ratsastuksesta liikuntana keräsi ihmisiä kuulemaan. Kuva Laura Laakso, SRL

Hyvinvoinva ratsastusyhteisö voimavarana

SRL panostaa seura- ja vapaaehtoistoimintaan järjestämällä hyvinvointia edistävää toimintaa, koulutusta ja tapahtumia, kuten tänä keväänä Ratsastajan hyvinvoinnin kevään luentoineen ja tapahtumineen seurojen jäsenille.

"SRL:n tärkein voimavara ja menestymisen edellytys on osaava ja hyvinvoiva ratsastusyhteisö. Se on sekä yksilön että yhteisön kokemus, ja luemme sen kaikki yhdessä", kertoo SRL:n vapaaehtoistoiminnan kehittäjä Emmi Korpiola.

Syksyllä luvassa uutta hyvinvoinnin toimintaa

Maalis-huhtikuussa toteutettu Ratsastajan hyvinvoinnin kevät saivat mukavasti osallistujia. Kolme Teams-yhteydellä totetutettua oheisliikuntaa keräsivät yhteensä 666 ilmoittautunutta osallistujaa, ja ESRA:n ja Vermo Areenan kanssa yhteistyössä järjestetty Ratsastajan hyvinvoinnin ravi-ilta 114. Osallistujilta on myös kartoitettu palautetta kyselyllä jatkon suunnittelemiseksi.

"Syksyllä on luvassa mm. kuntohaastekilpailu seuroille ja palautteen pohjalta toimintaa kehitetään. Lisäksi seuroille on tarjolla oheisliikuntaa ja hyvinvoinnin luentoja neivoteltuun hintaan. Teemoina ovat mm. uni ja palautuminen, ravinto sekä liikunta ja urheilu elämässä", kertoo Korpiola jatkosta.

Hyvinvoinnin koulutuksia seuroille sovittuun hintaan

Suomen Ratsastajainliitto on suunnitellut yhdessä lisensoidun personal trainer Mirka Heiniön kanssa hyvinvoinnin koulutussarjan. Koulutukset ovat SRL:n jäsenseurojen, -tallien ja organisaation tilattavissa sovituin sisällöin ja hinnoin. Lisätiedot koulutuksista täällä.

Hyvinvointiin liittyy myös kestävän toimintatavan mukaan rakennettu toiminta. Suomen Ratsastajainliitto on suunnitellut yhdessä psyykkinen valmentaja Sanna Sassin kanssa kolmen Arvokas yhteisö -koulutuksen sarjan. Koulutukset ovat SRL:n jäsenseurojen, -tallien ja organisaation tilattavissa sovituin sisällöin ja hinnoin, kohderyhmän mukaan kevyesti räätälöityinä. Lisätiedot Arvokas yhteisö -koulutuksista täällä.

Hyvinvointi kiinnostaa. Kuva Laura Laakso, SRL