SRL:n Nuoret Päättäjät ryhmän luottamushenkilö Sofia Roos edusti EEN Student Competitionissa

23.5.2022

SRL:n Nuoret Päättäjät ryhmän vapaaehtoinen luottamushenkilö Sofia Roos edusti Ypäjän Hevosopistoa EEN Student Competitionissa. Kokonaiskilpailussa Sofia sijoittui upeasti neljännelle sijalle. Kilpailu on oppilaitosten välinen kilpailu, johon EEN koulut valitsevat kaksi opiskelijaa ja yhden tai kaksi opettajaa, jotka toimivat kilpailuissa valmentajina. Kilpailut käytiin Hollannin Barneveldissa 12.-14.5.2022. Lue tästä Sofian kertomana matkasta.

Sofia Roos menossa suoritukseen.

"EEN Student Competition on oppilaitosten välinen kansainvälinen kilpailu, johon EEN koulut valitsevat kaksi opiskelijaa ja yhden tai kaksi opettajaa, jotka toimivat kilpailuissa valmentajina. Kilpailut käytiin Hollannin Barneveldissa 12.-14.5.2022.

Saimme opiskelukaverini Kristina Lindbladin kanssa mahdollisuuden osallistua kilpailuun. Joukkuekilpailu käytiin niin, ettei samassa joukkueessa ollut kahta samasta maasta tullutta opiskelijaa taikka opettajaa, kaikki olivat eri maista. Joukkueet koostuivat kolmesta opiskelijasta ja 1–2 valmentajasta. Kristiinan joukkue sijoittui pronssille 3/6. opettajamme Anun joukkue hopealle 2/6 & oma joukkueeni 5/6. Yksilökilpailussa sijoituin sijalle 4/18. Kilpailuissa ratsastettiin koulu ja esteratsastusta, pidettiin teoriatunti ryhmänä ja semifinaaliin päässeet (6kpl) pitivät kouluratsastuksenopettamisen tunnin englanniksi ja finaaliin (x2kpl) päässeet pitivät esteratsastuksenopettamisen tunnin."

Kilpailijoilla oli erinomainen tunnelma kisapaikalla.

"Oli hienoa päästä vaihteeksi katsomaan, millaista Hollannissa oli, kuulemaan muiden koulujen koulutusjärjestelmistä ja näkemään miten muut kilpailijat ovat tottuneet asioita tekemään. Kilpailu oli ihanteellinen tapahtuma verkostoitumiseen muiden kilpailijoiden kanssa ja kilpailupaikalla vallitsi kannustava yhteenkuuluvuuden tunnelma, kaikki tsemppasivat toisiaan ja ajatusten vaihto oli tiuhaa. Saimme myös nähdä mieleenpainuvan iltaohjelma mustien Friisiläisorien kouluratsastus esityksen muodossa."

Sofia Roos Nuoret Päättäjät -ryhmästä

Hevosopiston kilpailijat Kristiina ja Sofia (vas.).