SRL:n uudet nuorisokouluttajat ja tulevat pilottikoulutukset

29.6.2022

SRL haki keväällä uusia nuorisokouluttajia ja hyviä hakemuksia saatiin yhteensä 12kpl. Valintakriteereinä oli nuoriso- ja hevoskerhotoiminnan ja/tai kouluttajaosaaminen, hevosalan tuntemus sekä tehtävää tukeva pohjakoulutus ja muu soveltuva tietotaito. Myös hakijan maantieteellinen sijainti ja mahdollisuus toimia kaksikielisenä kouluttajana vaikutti valintaan. Uusiksi SRL:n nuorisokouluttajiksi valittiin Suvi Lahtinen ja Micaela Andersin, joka kouluttaa myös ruotsiksi. Nuorisokouluttajia on nyt yhteensä yhdeksän ja he asuvat eri puolilla Suomea. Heidät tavoittaa nuorisokouluttajat@ratsastus.fi yhteissähköpostista. Kaikista nuorisokouluttajista julkaistaan lyhyet esittelyt syksyllä.

Nuorisokouluttajarekrytoinnin myötä myös uudet lasten ja nuorten toimintaan liittyvät verkkokoulutuspilotit löysivät tekijänsä. Pilottikoulutusten sisällöntuottajiksi toimiston avuksi valittiin Jasmin Kilpeläinen ja Jenni Suhonen. Jennillä on monipuolinen nuoriso-, ratsastusseura- ja hevoskokemus. Jasmin puolestaan tekee väitöskirjaa älykkäistä sähköisistä oppimisympäristöistä.

Tavoitteenamme on luoda uusia verkkokoulutuksia, joista osan voi suorittaa itsenäisesti ja osan yhteisöllisesti. Itsenäisesti suoritettava lasten ja nuorten kohtaaminen ratsastusharrastuksessa -verkkokoulutus julkaistaan lokakuussa ja sen pääkohderyhmä on seurojen ja alueiden nuorisovastaavat, valmentajat ja muut lasten ja nuorten parissa toimijat. Uudenlainen yhteisöllinen verkkokoulutus julkaistaan marraskuussa ja sen aiheena on osallisuuden edistäminen ratsastusseuratoiminnassa. Yhteisöllinen verkkokoulutus on tarkoitettu jo olemassa olevalle ryhmälle, esim. seurojen hallituksille, jotka voivat suorittaa sen yhteisönä. Lisätietoja kursseista tulossa syksyllä.