Tanska ottanut käyttöön kilometrimaksut rekoille
19.2.2025
Tanskan maantieliikenteen vihreä siirtymä
1.1.2025 alkaen 12 tonnin ja sitä suurempien kuorma-autojen on maksettava tiemaksu riippuen siitä, kuinka pitkälle ne ajavat ja kuinka paljon CO2-päästöjä ne aiheuttavat.
Kilometriperusteisella tietullilla varmistetaan, että kuorma-autoliikenteestä aiheutuvat sosioekonomiset kustannukset, jotka liittyvät infrastruktuurin kulumiseen, onnettomuuksiin, meluun, ilmansaasteisiin ja liikenneruuhkiin, katetaan nykyistä enemmän.
Lisätietoja:
Ajankohtaista
- 26.6.2026”Parempi kuin Aachen…”
- 26.6.2026Hae liiton valmennusrenkaisiin kaudelle 2026-2027!
- 26.6.2026Kansallisten arvokilpailuiden viimeinen hakupäivä on 15.8.2026
- 25.6.2026Ohjeistus ratsukon kohtaamiseen pyöräillessä
- 23.6.2026Hae kilpailutoiminnan kehittäjän sijaisuutta
- 22.6.2026Ratsastuksessa tapahtuu viikolla 26
- 22.6.2026Valjakkoajon maajoukkuevalmentajien haku
- 17.6.2026Stripe tunnistautuminen & KIPA:n kautta tapahtuvat maksut (ohje seuroille)
- 16.6.2026Ratsastuksessa tapahtuu viikolla 25
- 12.6.2026Suomen Ratsastajainliitto hakee hallituksen jäsentä vuoden 2028 loppuun kestävälle kaudelle