Tanska ottanut käyttöön kilometrimaksut rekoille
19.2.2025
Tanskan maantieliikenteen vihreä siirtymä
1.1.2025 alkaen 12 tonnin ja sitä suurempien kuorma-autojen on maksettava tiemaksu riippuen siitä, kuinka pitkälle ne ajavat ja kuinka paljon CO2-päästöjä ne aiheuttavat.
Kilometriperusteisella tietullilla varmistetaan, että kuorma-autoliikenteestä aiheutuvat sosioekonomiset kustannukset, jotka liittyvät infrastruktuurin kulumiseen, onnettomuuksiin, meluun, ilmansaasteisiin ja liikenneruuhkiin, katetaan nykyistä enemmän.
Lisätietoja:
Ajankohtaista
- 11.6.2026Suomen joukkue nuorten kouluratsastuksen EM-kilpailuissa
- 9.6.2026Hevosopisto Summer Festival kokoaa ratsastusurheilun ystävät Ypäjälle
- 9.6.2026NBECH- ja PM-valinnat kesäkuulle
- 9.6.2026Ratsastajainliiton hallituksen kokouksen 3.6.2026 päätöksiä
- 8.6.2026Ratsastuksessa tapahtuu viikolla 24
- 3.6.2026Vaikuttavaa valtakunnallista vapaaehtoistoimintaa - tutustu SRL:n työryhmiin
- 3.6.2026Koko Suomi Buffaa – Ilmianna Suomen paras buffa tai buffaherkku!
- 2.6.2026Ratsastuksessa tapahtuu viikolla 23
- 1.6.2026Estekomitean TEAMS-tilaisuus: Kilpailujärjestäminen Suomessa nyt ja tulevaisuudessa
- 29.5.2026Kouluratsastuksen ja parakouluratsastuksen SM-kilpailut Woikoski Feelingillä perjantaista sunnuntaihin 5.-7.6.2026