Ukrainalaisten hevosten avun tarve on suuri

31.3.2022

Hevosten tilanne Ukrainassa on edelleen poikkeuksellisen haastava. Hevoset ovat joutuneet sodan piiriin, ja niiden evakuointi ja hoitamisen mahdollisuudet ovat hyvin rajalliset. Hevosille annettavan suoran humanitaarisen avun tarve kasvaa nopeasti, ja arviolta 2.000 hevosta tarvitsee apua huhtikuun loppuun mennessä. Hevosten tuominen Ukrainasta naapurimaihin on edelleen vaikeaa, joten tarvikkeiden hankkiminen on elintärkeää hevosten auttamiseksi sotaa käyvän maan sisällä.

Help Ukraine Horses -säätiö on esittänyt seuraavan tukihakemuksen:

• Tarvitsemme suurempia määriä puristettua, tyhjiöpakattua heinää, pienempiä määriä rehuseoksia herkille ja vanhemmille hevosille, rauhoittavia lisäravinteita, jotka auttavat vähentämään hevosten stressiä, tyhjiöpakattua kuiviketta ja eläinlääkintätarvikkeita.

• Avun toimittamiseksi Puolaan seuraa verkkosivun ohjeita ja ota yhteyttä logistiikka-asiantuntijaamme. Kuorma-autot, joissa on suurempia apumääriä, ovat tehokkaampia toimittaa ja jakaa – ne voivat mennä suoraan Ukrainan rajalle lastattavaksi uudelleen ukrainalaisiin kuorma-autoihin, jotka menevät Lvivin varastoon tai suoraan Ukrainan tallille.

• Jatkamme työtä molemmin puolin rajaa löytääksemme pysähdyspaikkoja hevosille. Yöpymistallien kysyntä kasvaa jatkuvasti – tulevina viikkoina on tarve laajentaa FEI Solidarityn lahjoittamaa tallitilaa Lvivissä ja suunnitella väliaikaismajoituspaikkaa Puolassa.

Tarjoukset avun toimittamisesta tai tallin tarjoamisesta voi kirjoittaa suoraan säätiön verkkosivuille: https://helpukrainehorses.eu/

Valokuvat kaapattu Ukrainian Equestrian Federation Charity Foundationin Facebook-sivulta.