Valio Akatemia® stipendihaku auki - jo yli miljoona euroa tukea lasten ja nuorten liikunnalle vuodesta 2013

17.6.2021

Valio Akatemia® ohjelman stipendihaku on auki, ja hakuaikaa on 15.8. asti. Valio Akatemia® jakaa stipendejä lasten ja nuorten liikuntaharrastuksiin ja hyvinvointiin. Valio Akatemia® tukee kaikenlaista liikuntaa ja toimii terveellisten elämäntapojen puolestapuhujana. Ohjelman puitteissa on jaettu sen perustamisvuodesta 2013 alkaen jo yli miljoonalla eurolla stipendejä.

Valio Akatemia® ohjelma perustettiin edistämään suomalaisten perheiden hyvinvointia ja tekemään lasten ja nuorten liikuntaunelmista totta jakamalla raha-, ravitsemus-, tuote- ja tapahtumastipendejä. Valio Akatemia® on osa Valion vastuullisuusohjelmaa.

”On mahtavaa nähdä suomalaisten lasten liikuntalajien kirjo vakiintuneista lajeista uudenlaisiin liikuntamuotoihin. Odotamme jälleen kiinnostavia hakemuksia, ja valinnoissa kiinnitämme huomiota siihen, miten selkeästi ja konkreettisesti hakemuksessa pystytään kuvaamaan, mihin stipendiä on tarkoitus käyttää, mitä sillä halutaan saavuttaa. Saavutukset eivät tarkoita vain kisamenestystä, vaan liikunnan iloa ja hyvää oloa”, Valio Akatemia® ohjelman projektipäällikkö Nina Wahlström sanoo.

Stipendien haku käynnissä kesän ajan

Stipendiä voivat hakea kaikki alle 18-vuotiaat liikuntaa harrastavat ja siitä kiinnostuneet lapset ja nuoret ympäri Suomen. Hakija voi olla yksilöurheilija, joukkue, koululainen tai koululuokka.

Vanhemmat, valmentajat ja opettajat voivat hakea tukea lapsen tai nuoren puolesta, mutta tuki tulee käyttää kokonaan lasten ja nuorten liikuntaharrastusten edistämiseen. Vuoden 2022 stipendien haku on käynnissä 1.6.-15.8.2021.

Lasten liikunnassa mukana vuodesta 2013

Valio Akatemia® ohjelma perustettiin keväällä 2013, ja tähän mennessä sen puitteissa on jaettu noin 2226 stipendiä, joiden arvo on yhteensä yli miljoona euroa.

Valio Akatemia® ohjelman kuulumisia voi seurata somesta tunnisteella #valioakatemia.

Koronapandemian aikana Valio Akatemia® stipendiaattien yhteistä leiriä ei valitettavasti voitu järjestää. Tilanteen normalisoituessa stipendiaatit kohtaavat jälleen leirillä, jossa nautitaan liikunnasta ja yhdessäolosta.

Lisätietoja:
Valio Akatemia® ohjelma

Maailman innovatiivisin maito- ja ruokatalo

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi seitsemän kertaa peräkkäin.

4 300 suomalaista maitotilayrittää omistaa Valion osuuskuntien kautta. Maksamme kaikki tuotot maidon hinnan kautta maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista noin 60 maassa, ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2020 oli 1808 miljoonaa euroa.

Valio – Paremman elämän palveluksessa. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi kahdeksan kertaa peräkkäin.

www.valio.fi