Viivettä jäsenmaksulaskutuksessa

2.1.2020

Pankkien siirryttyä käyttämään nk. SEPA Pikasiirtoja joudumme toistaiseksi odottamaan massalaskutuksen tekoa.

Pikasiirrot eivät kirjaudu automaattisesti maksuviitteen mukaan vaan jäävät liiton jäsenmaksutilille kohdistumattomiin. Ongelma ei koske pelkästään Ratsastajainliittoa vaan kaikkia yrityksiä, joilla on aineistosopimus.

Seurojen jäsensihteerit voivat kuitenkin jäsenten pyynnöstä tehdä laskuja yksittäin, joka voi olla tarpeen esim. alkuvuodesta kilpailevien jäsenten keskuudessa. Jäsenten kannattaa maksaa laskut mahdollisuuksien mukaan muusta kuin Danske Bankista, joka on pikasiirtojen suurin käyttäjä. Jäsenten vakuutusturva säilyy tilanteesta huolimatta normaalisti.

Säästöpankkien Keskuspankki yhdessä Samlinkin ja muiden toimijoiden kanssa työstävät asiaa korkeimmalla prioriteetillä ja toivomme, että asia saadaan kuntoon mahdollisimman pian. Tiedotamme heti, kun ongelma saadaan ratkaistua ja laskutus käyntiin.

Pahoittelemme asiasta aiheutuvaa haittaa!