Ypäjän kansainvälinen kouluratsastuskilpailu siirtyy toukokuulle

24.2.2021

Maaliskuun loppupuolelle suunniteltu kansainvälinen kouluratsastuskilpailu siirretään toukokuulle koronan vuoksi. Kilpailun siirtoon syy on koronaviruksen tuomissa rajoituksissa. Matkustusrajoitukset tuovat haasteita kansainvälisten kilpailijoiden ja toimihenkilöiden saapumiseen. Aikaisempina vuosina kilpailijoita on Ypäjälle saapunut Virosta, Ruotsista ja Venäjältä.

- Odotimme kansainväliseltä ratsastajainliitolta (FEI) vihreää valoa uusien kilpailupäivien suhteen. Maaliskuun kilpailu järjestetään näillä näkymin samalla konseptilla kuin kauden avauskilpailu Hevosopisto Winter Dressage, eli tiukoilla koronarajoituksilla ja kansallisena, kaksipäiväisenä kilpailuna, Hevosopiston Event Manager Mikko Luhtala kertoo.

Ypäjä CDI3* järjestetään 14.-16.5. hallikilpailuna. Kilpailu toimii hyvin myös kotimaassa asuville ratsukoille valmistelevana kilpailuna kesän Pohjoismaiden mestaruuskilpailua ajatellen. Maaliskuussa 27.-28.3. järjestetään kansallinen kouluratsastuskilpailu.

Kansainvälisen kilpailun järjestämiseen on olemassa tarkat FEI:n määrittelemät kriteerit, mutta Hevosopiston ja Suomen Ratsastajainliiton tahtotila on ollut tarjota kotimaassa asuville kilpailijoille mahdollisuus kerryttää kokemusta myös kansainvälisistä kilpailuista kotimaassa.

Event Manager Mikko Luhtala
mikko.luhtala@hevosopisto.fi, 040 0971 191