Askellajiratsastuksen maajoukkue on valittu

10.7.2023

Suomen Islanninhevosyhdistyksen julkaisuvapaa tiedote - Askellajiratsastuksen maajoukkue 2023

Askellajiratsastuksen MM-kilpailuissa joukkueen maksimikoko on 7 senioria ja 5 nuorta. Suomen Islanninhevosyhdistys on valinnut joukkueeseen 7 senioria ja 3 nuorta, ja lisäksi näille ratsukoille valittiin kolme varahevosta. MM kilpailuissa järjestetään myös kansainvälinen jalostusnäyttely ja sinne lähtee Suomea edustamaan yksi hevonen.

Valinnoissa on huomioitu SIHY:n ja Suomen Ratsastajainliiton valintakriteerit. Maajoukkuetyöryhmä on seurannut ratsukoita tiiviisti koko kisakauden ja valituilla on kaikilla nousujohteinen sekä kansainvälisesti vertailtuna hyvä tulostaso. Joukkuevalinta tehtiin siten, että maajoukkuetyöryhmä teki ehdotuksen SIHY:n urheiluvaliokunnalle ja sen vahvisti SIHY:n johtokunta sekä SRL hallitus. Kaikki nyt joukkueeseen valittavat ovat ilmoittaneet ottavansa joukkuepaikan vastaan.

Maajoukkuetyöryhmässä ovat työskennelleet joukkueenjohtajat Anna Andersen, Arnella Nyman ja Nicola Bergman sekä maajoukkuekoordinaattori ja jalostusvastaava Pia Ralli sekä tulosseurannasta ja tilastoinnista on vastannut Ulla-Kaisa Kettunen.

ASKELLAJIRATSASTUKSEN MAAJOUKKUE 2023

Nuoret