Back on Track kankaan vaikutus palkittiin vuoden 2023 liikkujan tuotteeksi

10.4.2023

Tiedote Suomen Terveystuotekauppiaiden liitto

Ainutlaatuinen keraaminen tekstiili vuoden 2023 liikkujan tuotteiden salaisuutena

Back on Track Oy:n Welltex®-kankaaseen perustuvat suojat, tuet ja terapeuttinen teippi on valittu vuoden 2023 Liikkujan tuotteeksi. Welltex® on ruotsalaisen lääkärin kehittämä terapeuttinen hyvinvointikangas, jossa hyödynnetään kehon omaa lämmöntuotantoa, tutkimustietoa ja modernia tekstiiliteknologiaa ainutlaatuisella tavalla. Back on Track Welltex ®-kankaasta valmistettuja tuotteita on käytetty jo yli 20 vuotta lääkkeettömän kivunhoidon apumuotona.

”Welltex® kankaaseen on sulautettu luonnollisia mineraalipartikkeleita, jotka ovat hienonnettu jauheeksi ja sekoitettu kankaiden perusmateriaalin kierteisiin. Mineraalit sitovat kehon lämpöä ja muuttavat sen infrapunaenergiaksi, joka heijastuu takaisin ihoon, niveliin ja lihaksiin. Infrapunasäteily on tunnettu energiamuoto, jota käytetään lisäämään hyvinvointia, lievittämään hermopinteitä ja jolla on suotuisa vaikutus erityisesti lihaksille ja nivelille. Welltex®-kankaan terapeuttisten ominaisuuksien avulla kudoksiin takaisin heijastuva lämpö auttaa tukemaan kudosten verenkiertoa ja vähentämään lihasjännitystä, mikä voi auttaa myös vammojen ja rasituksen palautumisprosessissa, ” kertoo Back on Trackin Suomen maajohtaja Krista Virtanen.

Welltex®-kankaan käyttötarkoitukset ovat monipuoliset ja Welltex®-kangasta voidaan hyödyntää terapeuttisena tekstiilinä lähes rajattomasti. Hoito-ominaisuuksiensa vuoksi se on optimaalinen materiaali vaatteissa ja tuotteissa, joiden käyttö liittyy lihasten, nivelten ja kudosten hoitamiseen ja huoltamiseen. Esimerkiksi niveliä tukevissa ja kehoa suojaavissa vaatteissa, kuten selkä-, kyynärä-, ranne-, polvi-, sääri- ja nilkkatuissa. Suojien ja tukien lisäksi voittoisaan sarjaan kuuluu myös terapeuttinen Welltex®-teippi. Toisin kuin perinteistä kinesioteippiä, Welltex®-teippiä ei tarvitse käyttää erityisten teippausohjeiden mukaan, vaan sen voi laittaa suoraan kipukohdan päälle.

Back on Track työskentelee Suomessa tiiviisti useiden terveydenhuollon ammattilaisten kanssa. Tuotteet ovat olleet vuosia käytössä loistavin palauttein tunnetuissa hoitolaitoksissa Suomessa ja hoitoalan ammattilaiset ovat aktiivisesti mukana kehittämässä uusia Welltex®- tuotteita.

”Onneksi olkoon Back on Track Oy:lle vuoden 2023 liikkujan tuote-sarjan voitosta. Back on Track brändi ja Welltex®-sarjan tuotteet ovat saavuttaneet vankan aseman hyvinvoinnistaan kiinnostuneiden liikkujien ja laatutietoisten kuluttajien keskuudessa. Terapeuttisen Welltex® -kankaan käyttöalueet ovat todella monipuoliset. Terveyskaupan ammattilaiset halusivat palkinnolla nostaa Welltex®-tuotteiden merkityksen toisaalta lääkkeettömässä kivun itsehoidossa ja toisaalta muistuttaa, että liikkuminen on jo itsessään lääke. Kaikki keinot, joilla liikkumista voidaan tukea ja helpottaa ovat tärkeitä. Welltex®-suojat, tuet ja terapeuttinen teippi voivat auttaa ihmisisiä ylläpitämään liikkumista kehon vaivoista ja kolotuksista huolimatta”, toteaa Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö.

Welltex®- tuotteiden erinomainen toimivuus ihmisillä on johtanut siihen, että Welltex®-kankaasta valmistettuja terapeuttisia suojia ja tukia on kehitetty myös eläinten hyvinvointiin mm. lemmikkieläimille ja kilpahevosille.