Lännenratsastuksen aluemestaruuksissa nähtiin viisi lajia ja monta mestaria

3.8.2021

Pleasure palkitut Marika Nurmi ja Varssav (vas.), Pia Leskinen ja DM Maybe Dynamic, Emine Keles ja Miss Becky Edition. Kuva Annika Särkänmäki

Lännenratsastuksen valtakunnalliset aluemestaruudet ratkottiin 24.-25.7. Hyvinkäällä. Aluemestaruudet jaettiin viidessä lajissa; western trailissä, trail in handissä, western horsemanshipissä, western pleasuressa ja ranch ridingissa. Tuomarina toimi Cedric Leroux Belgiasta, ja kilpailun järjesti Hyvinkään Ratsastajat.

Trailin aluemestari vuosimallia 2021 on Riina Ronimus hevosella AJ Docs O Rima, hopealla Meeri Kiviluoto ja Hot Up The Party, ja pronssille Tuuli Männistö ja Taiga.

Sonja Marjanen ja Mosly Investin Gold. Kuva Tuuli Männistö

Trail in hand -aluemestaruuden vei Siri Seppi ja Asteek, hopeaa Tiia Lehtisalo ja Rimmel, ja pronssia Leena Purontakanen hevosella Zipsinvitationtogold.

Pleasuressa aluemestaruuden vei Pia Leskinen ja DM Maybe Dynamic, hopealla Marika Nurmi ja Varssav, ja pronssia sai Emine Keles hevosella Miss Becky Edition.

Horsemanshipin aluemestari on Saga Pouta ja Ceyrena ox, hopealla Meeri Kiviluoto ja Hot Up The Party, pronssia Pia Leskinen ja DM Maybe Dynamic.

Satu Olkkonen ja KH Smoke N Hailey. Kuva Annika Särkänmäki.

Ranch ridingin aluemestaruuskultaa sai Ari Marjanen heosella Jac Ice Bar, hopeaa ratsasti Meeri Kiviluoto ja Hot Up The Party, ja pronssia Marika Nurmi ja Varssav.

Viikonlopun aikana kilpailtiin myös seura- ja kansallisen tason luokissa. Isoimmat luokat molempina päivinä olivat aluetason ja kansallisen tason trail. Lauantaina aluetason trailin voiton vei 18 ratsukosta Lilja Pakaslahti hevosella Antiik. Kansallisen trailin 19 ratsukon luokan voitti Satu Olkkonen ja KH Smoke N Hailey.

Sunnuntaina aluetason trailin 21 ratsukon luokan voitti Annika Särkänmäki ja No Spot Poco, ja kansallisella tasolla 18 startin luokassa voittajaksi ratsasti Sonja Marjanen ja Mosly Investin Gold.

Ranch ridingin. Marika Nurmi ja Varssav (vas.), Ari Marjanen ja Jac Ice Bar, Meeri Kiviluoto ja Hot Up The Party. Kuva Annika Särkänniemi

HyR ry kiittää kilpailijoita, toimihenkilöitä, tuomaria, Tempuria, Hyvinkään Hevossairaalaa ja Kärscheriä.

Tulokset: LINKKI

Annika Särkänmäki ja No Spot Poco. Kuva Tuuli Männistö.

Hyvinkään Ratsastajien tiedote