Muistilista SRL:n jäsenseuran jäsenelle vuoden vaihteeseen

20.12.2023

Kiitos sinulle kuluneesta vuodesta! Olet lämpimästi tervetullut mukaan SRL:n ja sen jäsenseurojen toimintaan myös ensi vuonna oman kiinnostuksesi mukaan, olitpa sitten harrastaja, kilpailija tai muuten hevosista kiinnostunut. Kun olet ratsastusseurasi kautta myös SRL:n jäsen, saat tukun hyviä etuja, kuten Hippos-lehden seitsemän kertaa vuodessa, Sporttivakuutuksen ja mukavia alennuksia ja tarjouksia. Voit myös osallistua kilpailuihin ja tapahtumiin sekä kouluttautua monin tavoin vaikkapa toimihenkilöksi tai hevostaidoissa. Pääset samalla mukaan seurasi toimintaan, koko ratsastusyhteisöömme sekä ajantasaisen ja kiinnostavan tiedon pariin. SRL:n jäsenenä vaikutat myös koko hevosalan merkittävyyteen ja painoarvoon. SRL on kymmeneksi suurin lajiliitto, tehdään yhdessä lajistamme vahva.

Kuvituskuvassa seuran vapaaehtoisia aktiiveja vuoden 2022 vuoden ratsastusseura JRS:ssa. Kuvaaja: Laura Laakso, SRL

Vuodenvaihteen muistilista seurojen jäsenille

SRL:n tarjoamat jäsenedut käynnistyvät jäsenmaksulaskun maksamisesta, kun liityt ratsastusseurasi SRL-jäseneksi. Vanhana jäsenenä Sporttivakuutuksesi on voimassa tammikuun loppuun ja saat automaattisesti myös vuoden ensimmäisen Hippos-lehden.

Jäsenasioissa sinua palvelee ensisijaisesti oman ratsastusseurasi jäsensihteeri. Pidäthän seurasi ajan tasalla osoitteestasi ja jäsenasioistasi, että voimme palvella sinua mahdollisimman hyvin.

Jatkat automaattisesti seurasi jäsenenä, erillistä ilmoitusta ei tarvita. Laskut lähtevät automaattisesti kaikille vuonna 2023 jäsenmaksunsa maksaneille, mikäli et ole ennalta ilmoittanut seurallesi jäsenyyden päättämisestä.

Ensimmäiset jäsenlaskut ajetaan rekisteristä tammikuun alussa. Voit maksaa jäsenmaksusi joko netissä Jäsenhuoneen kautta tai kotiin saapuvalla laskulla. Kun käytät Jäsenhuonetta, säästät luontoa sekä seuraasi postituskuluilta. Saat myöskin muiden yhteistyökumppanietujen lisäksi maksaessasi sähköisen jäsenlaskun viimeistään 10.1. SRL:n yhteistyökumppanin Hööksin kivijalkaliikkeisiin kertaluontoisen -25 % alennuskoodin. 2.-10.1. jäsenmaksunsa Jäsenhuoneen kautta maksaneet osallistuvat myös 10 kahden hengen lippupaketin arvontaan joko Helsinki Horse Show’hun tai Hevoset-messuille. Ota yhteyttä ratsastusseuraasi, jos laskua ei jostain syystä kuulu tammikuun aikana tai jos et pääse kirjautumaan sisään Jäsenhuoneeseen.

Tarkista laskulta, että seurasi ja jäsenlajisi (seniori, juniori, perhejäsen…) ovat oikein. Jos lasku on virheellinen, ole yhteydessä seuraasi. Ethän maksa virheellistä laskua. Muista käyttää maksuviitettä, niin tunnistamme maksusi heti oikein.

Jäsenhuoneen löydät täältä.

Liittymään seuraan pääset täällä

Sopivia ratsastusseuroja voit katsella hakurissa.

Sporttiturva jäsenille

Ratsastajainliiton jäsenseuran SRL-jäsenenä sinulla on kattava vakuutusturva Pohjolan Sporttiturvassa, jolla vakuutetaan myös SRL:n jäsentallien Green Card -harrastajat.

Sporttiturva korvaa äkillisen tapahtuman yhteydessä sattuneiden loukkaantumisten tutkimus- ja hoitokulut 4 000 euroon saakka. Sporttiturva on voimassa mm. kilpailuissa, ratsastustunneilla ja harjoittelussa, hevosta hoidettaessa sekä välittömillä meno- ja paluumatkoilla tallille ja kilpailuihin.

Lisätietoa täällä.

Laajennettu Sporttiturva

Voit laajentaa vakuutusturvaasi lunastamalla lisenssikaupasta 30 eurolla laajennetun Sporttiturvan, jolla hoitokulujen yläraja nousee 15 000 euroon ja turvaat mm. myös loukkaantumisen yhteydessä vahingoittuneen ratsastuskypäräsi 100 euroon saakka.

Laajennetun Sporttiturvan saat käyttöösi vain SRL:n lisenssikaupassa, sitä ei pystytä kirjaamaan jäsenmaksulaskulla. Osto edellyttää, että henkilötunnuksesi on tallennettu jäsenrekisteriin.

Tilaukset täällä. Tämä löytyy myös Kipan ja Jäsenhuoneen kautta.

Kilpailuluvat kaudelle 2024

Hienoa, että olet lähdössä kilpailemaan! Kilpailuluvat ovat voimassa aina kalenterivuoden. Muistathan siis hankkia kilpailuluvan heti vuoden alussa etenkin, jos ensimmäiset kisasi ovat tammikuussa. Varmista sitä ennen, että olet maksanut jäsenmaksusi vuodelle 2024. Tarkista myös oman seurasi käytännöt kilpailulupien myöntämiseen ennen luvan ostoa.

• Jos haluat vaihtaa edustusseuraa ensi vuodelle, muistathan että seuran vaihto täytyy tehdä ennen kilpailuluvan ostamista ja kauden ensimmäisiin kilpailuihin ilmoittautumista.
  • Jos kilpailuluvan osto ei onnistu, varmista seurasi jäsensihteeriltä, että henkilötunnuksesi ja sähköpostiosoitteesi löytyvät jäsenrekisteristä.
  • Alue- ja kansallisissa kilpailuissa myös hevoselle tulee maksaa vuosimaksu.
  • Maksut ja hinnat: SRL:n sääntömääräinen syyskokous vahvistaa marraskuun lopussa eri maksujen ja kilpailulupien hinnat vuodelle 2024. Löydät ne täältä.

Menestystä ja hienoja kokemuksia uudelle kaudelle!

Kilpailulupien ja vuosimaksujen hankinta täällä.

Käy sisään Jäsenhuoneeseen!

Jäsenhuoneessa voit päivittää itse tietojasi ja siellä on suorat linkin kilpailupien ja Laajennetun Sporttiturvan maksamiseen. Löydät sieltä myös liiton ja mahdollisesti seurasi tarjoamat jäsenedut, Hippos-lehden sähköisen arkiston ja paljon muuta hauskaa ja hyödyllistä. Jäsenhuone palvelee sähköisenä jäsenkorttinasi.