Suomen Ratsastajainliitto hakee uusia nuorisokouluttajia/Finska Ryttarförbundet söker nya ungdomsinstruktörer

15.3.2022

SRL hakee ammattitaitoisia ja innostuneita nuorisokouluttajia, jotka kouluttavat mm. uusia hevoskerhon ohjaajia. Mikäli haluat olla mukana hevoskerhotoiminnan ja hevostaitojen edistämisessä sekä sinulta löytyy nuorisotoiminnan tai kouluttajana toimimisen osaamista tai muuta soveltuvaa tietotaitoa, tartu nyt tilaisuuteen! SRL:n nuorisokouluttajana toimiminen edellyttää soveltuvaa pedagogista pohjakoulutusta- ja/tai osaamista sekä hevosalan kokemusta ja/tai tuntemusta.

Hakuaika 27.3.2022 saakka. Täytä hakemus tästä

Etsimme nyt ensisijaisesti nuorisokouluttajaa/kouluttajia, joka/jotka voivat (riittää, että yksi alla olevista ehdoista täyttyy):

• toimia kaksikielisenä kouluttajana (suomi ja ruotsi)

• kouluttaa erityisesti Kaakkois-Suomen alueella

• kouluttaa muista lasten ja nuorten toimintaan oleellisesti liittyvistä teemoista (esimerkiksi some/viestintä, häirintään puuttuminen, kohtaamistaidot, turvallinen ryhmä ym.)

Erityisesti kaksikielisenä kouluttajana sinun tulee olla valmis toimimaan tarvittaessa eri puolella Suomea sekä kouluttamaan myös etänä.

Toivottavaa on, että kouluttajat pystyvät kouluttamaan vähintään 1-2 kurssia vuodessa. Lisäksi kouluttajille järjestetään erilaisia kouluttajatapaamisia noin 1-2 vuoden välein.

Valitut nuorisokouluttajat koulutetaan tehtävään SRL:n toimesta.

Kaikki SRL:n nuorisokouluttajat käyvät (osallistujille maksuttoman) kouluttajakoulutusprosessin läpi ennen kouluttajana toimimisen aloittamista. Matkakulut korvataan ja lämmin ruoka koulutuspäivän aikana tarjotaan.

Kouluttajakoulutusprosessiin kuuluu:

• pieni ennakkotehtävä ja sähköiseen oppimisalustaan tutustuminen (lisätietoja valituille)

• koko päivän kestävään kouluttajakoulutukseen osallistuminen, HUOM! la 21.5. Tampereella

• sekä yhteen hevoskerhon ohjaajakoulutuspäivään osallistuminen jo toimivan nuorisokouluttajan kanssa (sovitaan erikseen)

Valinnat uusista nuorisokouluttajista tehdään huhtikuun loppuun mennessä ja valittujen (1-3 hlöä) kouluttajien kanssa solmitaan toimeksiantosopimus, jonka yhteydessä tarkistetaan myös hakijan rikosrekisteriote. Yhden päivän koulutuksen pitämisestä maksetaan 200 euron palkkio + matkakorvaus. Toivomme ensisijaisesti kouluttajien voivan laskuttaa.

SRL:n hevostaito- ja kerhokokonaisuudet ovat parhaillaan uudistustyön alla, lue ensitiedote täältä. Hevoskerho-ohjaajien nykyisestä koulutuksesta ja kouluttajista lisätietoja löydät täältä.

Hae Ratsastajainliiton nuorisokouluttajaksi 27.3. mennessä. Tästä pääset hakulomakkeeseen. Hakemukset pyydetään suomeksi.

Lisätietoja: SRL/Anna Wessman, p. 040 553 7513. Soittoajat: ti 15.3. klo 13-15, to 17.3. klo 13-15 ja to 24.3. klo 14-16 (ko. päivinä tavoittaa myös sähköpostilla anna.wessman@ratsastus.fi)

Finska Ryttarförbundet söker nya ungdomsinstruktörer

Finska Ryttarförbunet söker skickliga och motiverade ungdomsinstruktörer för att utbilda bla ny ledare till hästföreningar. Vi söker dej, som vill vara med och utveckla hästkunnande och hästklubbsverksamheten. Du har erfarenhet inom ungdomsverksamhet eller utbildning eller annars tillräcklig kunskap. Vi kräver även passande pedagogisk grundutbildning och/eller kunskap inom hästbranschen.

Ansökningstid: 15.3. – 27.3.2022. Fyll i din ansökan här

I första hand söker vi instruktörer som kan (ett av kraven bör uppfyllas)

• fungera som tvåspråkig instruktör (finska och svenska)
  • fungera speciellt i Sydöstra Finland
  • kan lära inom teman speciella för barn- och ungdomsverksamhet (sociala medier/kommunikation, ingripande i olämpligt beteende, bemötande färdigheter, trygg grupp osv.

Som tvåspråkig instruktör förväntas beredskap att resa runt om i Finlad och färdigheter att utbilda även på distans.

Vi hoppas du kan dra minst 1-2 kurser om året. Det ordnas även gemensamma träffar för instruktörer med 1-2 års mellanrum.

FRF erbjuder utbildning till uppgiften

Alla våra ungdomsinstruktörer genomgår en utbildarprocess innan start. Reseersättning samt varm måltid ingår. Processen går ut på:

• liten förhandsuppgift och bekantande av plattformen för e-lärande
  • deltagande i ledarutbilldningen OBS! I Tammerfors 21.5.
  • samt deltagande i en utbildningsdag tisllsammans med fungerande ungdomsinstruktör (överenskommes separat)

Vi väljer 1-3 personer till uppgiften i slutet av april. I samband med ingående av ett uppdragsavtal, kontrollerar vi även straffregisterutdrag.

Arvodet för en dag är 200e samt reseersättning. I första hand hoppas vi du kan fakturera.

Hästkunnande samt hästklubbsverksamheten är förtillfället under åpteruppbyggnad, du kan läsa mera här.

Mera om den för tillfället aktuella utbildningen  kan du läsa här.

Ansök på finska senast 27.3 med ansökningsblanketten.

Mera information på finska: FRF/Anna Wessman, tel. 040 553 7513. Telefontider: ti 15.3. kl 13-15, to 17.3. kl 13-15 och to 24.3. kl 14-16 (dessa dagar även per epost anna.wessman@ratsastus.fi)