Talent-toimija: hae tukea Talent-toimintaan liittyvään hankkeeseen tai projektiin!

15.8.2023

Keväällä järjestetyn Hevosgaalan hyväntekeväisyyshuutokaupan tuotot ohjataan nuorten hevosten ja nuorten ratsastajien hyväksi. Ratsastajainliitto ohjaa eteenpäin nuorten ratsastajien hyväksi käytettävät varat Talent-toimintaan. Talent-ohjelma on valmennuksen kehitys- ja laatuohjelma kilpailemisesta kiinnostuneille nuorille, n. 10-18-vuotiaille ratsastajille, sekä Ratsastajainliiton seuroille ja talleille, jotka haluavat tarjota nuorille ratsastajille järjestäytynyttä valmennustoimintaa.

Suomen Ratsastajainliiton Talent-toimijat voivat hakea tukea huutokaupan tuottamista varoista suunnittelemaansa hankkeeseen tai projektiin (esim. opintomatka, koulutus tai leiri). Haettava tukisumma on enintään 2000 €/hakija. Tukia myönnetään hakemusten sisällön ja hakemusten määrän perusteella, joten on suositeltavaa käyttää aikaa suunnitelman tekoon ja täyttää hakulomake huolellisesti. Hakulomakkeelle tulee selvittää mahdollisimman kattavasti suunnitelman tiedot ja tavoitteet.

Tuen hakijan tulee olla hakuaikana rekisteröitynyt Talent-toimijaksi. Talent-toimijat voivat olla Suomen Ratsastajainliiton jäsenseuroja, jäsentalleja tai muut toimijat, jotka rekisteröityneet Talent-toimijaksi. Mikäli Talent-toimintaa toteutetaan yhteistyössä tallin ja seuran kesken, voidaan tuki myöntää yhteiselle hakemukselle.

Tuki maksetaan tuen saajille takautuvasti. Tuen saaminen edellyttää raportin laatimista toteutuneesta hankkeesta/projektista, sekä siihen liittyvien kulutositteiden toimittamista raportin liitteenä.

Hae tukea 20.8. mennessä täyttämällä hakulomake: https://q.surveypal.com/Hakulomake-Talent

Tuen hakijoille ilmoitetaan tukipäätöksistä viikolla 36. Hankkeet, joille tukea on myönnetty, julkaistaan SRL:n nettisivuilla.

Eikö tallinne tai seuranne ole vielä mukana Talent-toiminnassa? Uudet Talent-toimijat toivotetaan tervetulleiksi ja heidän on mahdollisuus osallistua tuen hakuun hakuajan puitteissa. Lue lisää Talent-ohjelmasta osoitteessa https://www.ratsastus.fi/kilpailu-ja-valmennus/valmennus/talent/ ja liity toimijaksi täyttämällä sivustolta löytyvä liittymislomake.