Ratsastuksen rokkitähti Ruoste valtaa Aino Areenan lokakuussa

21.9.2022

Tiedote Co&Co Events Oy

Suomalaisen kouluratsastuksen kirkkain tähti ja maailman ranking listan 12. paikkaa pitävä Henri Ruoste nähdään hevostensa kanssa Suomessa Aino Areenalla 8.–9.10. Tapahtuma tulee olemaan ennennäkemätön monessakin suhteessa.

Kouluratsastusklinikka on ensimmäinen laatuaan, missä Ruoste tuo omat hevoset sekä ratsuttaja Conzalon mukanaan kotitallilta Gut Bertingloh’sta Saksasta. Henri Ruosteen klinikka on ensimmäinen hevosurheilutapahtuma, joka järjestetään Järvenpään uudella Aino Areenalla. Ja niin ikään ensi kertaa tämän tasoinen yleisöklinikka tarjotaan suoratoistona ympäri Suomen.

Tapahtuman mahdollistaa tiivis yhteistyö Co & Co Eventsin, Ruoste Dressagen, Aino Areenan sekä Ratsastuskeskus Ainon kesken.

Vuonna 2021 olympialaisissa ja EM-kilpailuissa Suomea edustanut kouluratsastaja Henri Ruoste tulee avaamaan oman salaisen työkalupakkinsa ja kertomaan, kuin hän kouluttaa hevosia nuoresta ratsun alusta kohti kansainvälistä huippua ja lopulta kruununjalokiveä Grand Prix:tä. Henri tuo mukanaan Saksasta Suomeen viidestä kuuteen eri tasoista hevosta, jotka kaikki ovat alle 10-vuotiaita ja näin ollen vielä kilpauralla kokemattomia.

”Olemme tiimini kanssa keskittyneet nuorten hevosten kouluttamiseen GP-tasolle asti. Tuohon koulutuspolkuun kuluu vuosia ja tuhansia tunteja ratsutusta. Klinikallani tullaan siis näkemään välähdyksiä eri ikäisten ja tasoisten hevosten koulutusprosessista. Mukana on vielä kokemattomia hevosia, joten varmasti näemme yllätyksiä ja pääsemme ratkomaan tilanteen aiheuttamia haasteita yleisön edessä ja tarjoamaan katsojille työkaluja omaan ratsastukseen”, hymyilee ja lupaa Henri Ruoste.

Tapahtuma oli määrä järjestää jo vuoden alussa, mutta se jouduttiin siirtämään koronan vuoksi lokakuulle. Alun perin tapahtuman ensimmäinen päivä myytiin loppuun puolessatoista tunnissa, ja muutaman päivän päästä myyntiin tullut toinen päivä puolessa tunnissa. Vasta nyt lipunostoon herääville, tapahtumajärjestäjä Co & Co Eventsin Hanna Anttosella on kuitenkin huojentavia uutisia.

”Olemme saaneet suunniteltua katsomotilat siten, että molempiin päiviin on joitain kymmeniä lippuja vielä jäljellä – siispä nopeimmat ehtivät vielä”, hän riemuitsee ja jatkaa paljastamalla juuri vahvistuneen uutuuden, ”tämän lisäksi tapahtumaa on mahdollisuus seurata livestreamina suoraan kotisohvalta. Näin ollen Suomen pitkät välimatkatkaan eivät estä tapahtumaan osallistumista”, Hanna iloitsee ja toivottaa kaikki kouluratsastuksen ystävät tervetulleiksi.

TAPAHTUMAN TIEDOT:

Tapahtuma: Henri Ruosteen kouluratsastusklinikka
Paikka: Aino Areena & Ratsastuskeskus Aino, Maamiehenkatu 14, Järvenpää

Aikataulu:
pe 7.10.klo 14.-15.30 lehdistötilaisuus, lehdistöllä molempina päivinä mahdollisuus haastatteluun klinikan jälkeen klo 15:00–16:00
la 8.10. klo 9:00–14:00 yleisöklinikka, klo 14:30–15:00 Meet & Greet
su 9.10. klo 9:00–14:00 yleisöklinikka, klo 14:30–15:00 Meet & Greet

Liput tapahtumaan: LINKKI
Liput suoratoistoon: LINKKI

Lisätiedot ja median tiedustelut:

Hanna Anttonen, tapahtumajärjestäjä, p. 0453488642, hanna@cocoevents.fi

Co&Co Events Oy on hyvinvointi- ja ratsastusurheilutapahtumiin erikoistunut yritys, joka tuottaa monipuolisia valmennustapahtumia eri alojen asiantuntijoiden ja innostavien puhujien tähdittämänä. Co & Co Eventsin tavoitteena on tarjota inspiraatiota ja auttaa yksilöä oman tieto- ja taitotason kehittämisessä.