Helsinki Horse Show’n kävijätutkimus 2023 – Kävijät viihtyivät ja tunnelma oli huipussaan

15.12.2023

Sponsor Insight Oy:n teettämä Horse Show´n kävijätutkimus on valmistunut. Yli tuhannen vastaajan näkemyksistä koostettu dokumentti (liitteenä) sen kertoo: Horse Show’n kävijät viihtyvät erinomaisesti suurtapahtumassa, joka vuodesta toiseen yltää poikkeuksellisen korkeisiin tyytyväisyyslukuihin. Viihtyvyydestä, tunnelmasta ja korkeatasoisesta urheilusta kävijät antavat huikeat yli 95 prosentin tyytyväisyysarviot, tunnelmasta jopa 99 prosenttia!

Aura Vasama ja Canto Bruno. Kuva Heidi Lammi.

 

Helsinki Horse Show on yhteisöllisyyttä parhaimmillaan. Tapahtumasta on yhä enemmän kehittynyt todellinen perheitä yhdistävä viikko. Tapahtumaan saavutaan lasten, vanhempien ja puolisojen kanssa, tai ystäväporukoissa nauttimaan ainutlaatuisesta tunnelmasta.

 

Huippu-urheilu kiinnostaa - maailman ehdoton eliitti jälleen Helsingissä

Horse Show’n kävijöitä hemmoteltiin tänä vuonna poikkeuksellisen kovatasoisilla, 18 maan huippuratsastajilla, maailmanlistan ykkösen johdattamana. Kansainvälinen esteratsastus on Horse Show’n varsinainen dynamo, sen varmistaa Helsingin maailmancupin osakilpailu globaalin sarjan kovatasoisimmassa liigassa.

Kävijöistä lähes 80 % pitää esteratsastuksen huippu-urheilua kaikista tärkeimpänä ohjelmasisältönä Horse Show´ssa. Hyvänä kakkosena tulee kansainvälinen kouluratsastus, joka kiinnostaa lähes puolia kävijöistä. Muu oheisohjelma, kuten miniklinikat ja ratsukoiden verryttelyn seuraaminen, kiinnostaa sekin. Näistä osasista syntyykin huippukiinnostava ohjelmakokonaisuus - jokaiselle jotakin.

Helsingin yleisö on naisvaltaista, jopa yhdeksän kymmenestä kävijästä on naisia ja tyttöjä. Miehiä Jäähalliin houkutteli parhaiten absoluuttinen huippu-urheilu, sillä sunnuntaina maailmancupin näytöksessä heidän osuutensa oli korkein, 16 prosenttia.

Horse Show’n pitkäaikaiset ponnistelut Jumps Green -ympäristötavoitteiden edistämiseksi kantavat hedelmää. Puolet kävijöistä käytti joukkueliikennettä kokonaan tai osittain saapuessaan Helsingin Jäähallille. Järjestäjän haasteena ja tavoitteena ensi vuodelle on lisätä tapahtumaan osallistuvien tietoisuutta ympäristöystävällisistä vaihtoehdoista ja mahdollisuuksista, sekä kannustaa osaltaan osallistumaan tapahtuman hiilijalanjäljen pienentämiseen.

Uuden Red Events Ravintolan panostukset palveluihin ja tarjontaan otettiin hyvin vastaan. Kävijöiden palautteet antavat hyvät lähtökohdat ensi syksyn Horse Show´n suunnitteluun.

 

Horse Show tuo 10 miljoonaa euroa Helsinkiin!

Kävijöiden rahankäyttö Horse Show -viikon aikana 18.-22.10. on merkittävä. Sponsor Insight Oy:n suurtapahtumien vertailussa Horse Show sijoittuu korkealle. Hevostapahtuman kävijät kuluttavat Horse Show´ssa, Jäähallissa ja kaupungilla yli 10 miljoonaa euroa. Kulutus kohdistuu luonnollisesti ensisijaisesti ravintoloihin, majoituksiin, tapahtumalippuihin, matkoihin ja shoppailuun. Ensimmäistä kertaa tutkittiin myös Helsingin ulkopuolelta tulevien taloudellista vaikutusta, ja se paljasti, että yli yhdeksän miljoonaa euroa löysi tiensä pääkaupunkiin.

 

Sponsor Insight Oy:n Horse Show kävijätutkimuksen kooste liitteenä.