Mikaela Fabricius-Bjerre menehtyi pitkäaikaiseen sairauteen
14.2.2023
Kouluratsastaja Mikaela "Fia" Fabricius-Bjerre (os. Lindh) menehtyi pitkäaikaiseen sairauteen kotonaan Tanskassa. Fabricius-Bjerre edusti Suomea Lontoon olympialaisissa Skovlunds Más Guapolla vuonna 2012. Hän kilpaili myös MM-kilpailuissa, kaksi kertaa maailmancupin finaalissa ja useissa EM- ja PM-kilpailuissa.
Fabricius-Bjerre muutti Tanskaan vuonna 2001 ja piti siellä puolisonsa, kouluratsastaja Poul Fabricius-Bjerren kanssa Sølyst-nimistä valmennuskeskusta Karlebossa Kööpenhaminan lähistöllä. Fabricius-Bjerrellä on yksi lapsi.
Fabricius-Bjerre (1969-2023) haudataan Karlebohon, Tanskaan ja hänelle pidetään myöhemmin muistotilaisuus Turussa. Positiivista, hymyilevää ja vahvaa kouluratsastuksen ammattilaista jäävät kaipaamaan perheen ja läheisten lisäksi myös suuri joukko valmennettavia ja kollegoita.
Uutiset
- 17.6.2026Uusi sivu Pohjanmaan valjakkoajon historiassa
- 16.6.2026Ratsastajainliiton strategiatyö vuosille 2027–2030
- 14.6.2026Esteratsastuksen Pohjola Gold GP jatkui Niina Kakriaisen ja AH Revolutionin osakilpailuvoitolla
- 14.6.2026Annina Nordströmille ja Fuzhoulle toinen sija 155 cm Grand Prix’ssa
- 13.6.2026Kouluratsastuksen Pohjola-sarjan toiset osakilpailut ratsastettu – Anna Kärkkäinen jatkaa Grand Tourin kärjessä
- 12.6.2026Niclas Aromaa ja Cascalinus loistivat Drammenissa – Suomi NC semifinaaliin
- 12.6.2026Hevosala julkaisi yhteisen eduskuntavaaliohjelman vuodelle 2027 – ”Nyt tarvitaan kaikkien panosta”
- 11.6.2026Hevonen menehtyi äkillisesti Ruskeasuolla
- 10.6.2026In memoriam Tutu Sohlberg
- 8.6.2026FEI World Championships Aachen 2026 lähestyy