Ratsastajan hyvinvoinnin kevät -tapahtumat seuroille ja seurojen jäsenille

7.2.2023

SRL:n Ratsastajan hyvinvoinnin kevät on ratsastusseuroille ja niiden jäsenille suunnattu maalis-huhtikuussa järjestettävä tapahtumista, viestinnästä ja toiminnoista koostuva hyvinvoinnin toteutus. Kampanjassa on tarjolla niin maksuttomia tilaisuuksia kuin yksi maksullinen luento.

Hyvinvoivat seurayhteisöt ratsastuksen rikkaus

SRL:n seura- ja vapaaehtoistoiminnasta Emmi Korpiola nostaa esiin ratsastusyhteisön hyvinvoinnin teemavuotta.

”Osaava ja hyvinvoiva ratsastusyhteisö on Ratsastajainliiton tärkein voimavara ja menestymisen edellytys. Ratsastusyhteisön hyvinvointi on sekä yksilön että yhteisön kokemus ja luomme sen kaikki yhdessä”, Korpiola sanoittaa vuoden teemaa.

”Ratsastajainliitto panostaa seura- ja vapaaehtoistoimintaan vuonna 2023 muun muassa järjestämällä hyvinvointia edistävää toimintaa, koulutusta ja tapahtumia. Näistä tapahtumista yksi osa on Ratsastajan hyvinvoinnin kevät. Kampanjan aikana liitto järjestää seurojen jäsenille tapahtumia, ja seuroille myös tarjotaan mahdollisuutta järjestää hyvinvointiin liittyviä luentoja jäsenilleen SRL:n neuvottelemaan tarjoushintaan”, Korpiola päättää.

SRL:n Ratsastajan hyvinvoinnin kevät -tapahtumia

Ratsastajainliitto tarjoaa seurojen jäsenille maksuttomia liiton jäsenseurojen jäsenille avoimia tilaisuuksia maalis-huhtikuussa ja yhden maksullisen luentoillan.

Maanantaina 6.3.2023 klo 18-19 Ratsastajan yleistreeni ja lämmittely ennen satulaan nousua, lisensoitu personal trainer Mirka Heiniö, maksuton tilaisuus

Pääsemme miettimään ratsastajan näkökulmasta niin lajin oheistreeniä kuin lämmittelyä ennen ratsastusta: Lämmittely ennen satulaan nousua ja ratsastajan yleistreeni. Vetäjänä lisensoitu personal trainer Mirka Heiniö. Oheisliikuntatreeni sopii kaiken tasoisille ratsastajille. Liikkeistä esitellään liikuntatunnilla eri tasoiset vaihtoehdot. Teams-tilaisuuteen mahtuu rajattu määrä osallistujia.

Ilmoittaudu viimeistään ke 1.3. täällä

Tiistaina 14.3.2023 klo 18-19 Ratsastajan core ja lonkat kuntoon, ryhmäliikuntaohjaaja Pauliina Pojanluoma, maksuton tilaisuus

Kannustava pitkän linjan ryhmäliikuntaohjaaja Pauliina Pojanluoma vetää tunnin setin keskittyen ratsastajalle niin tärkeän keskikropan vahvistamiseen sekä lonkkien dynaamiseen huoltoon: Ratsastajan core ja lonkat yhdessä kuntoon. Oheisliikuntatreeni sopii kaiken tasoisille ratsastajille. Liikkeistä esitellään liikuntatunnilla eri tasoiset vaihtoehdot. Teams-tilaisuuteen mahtuu rajattu määrä osallistujia.

Ilmoittaudu viimeistään ke 8.3. täällä.

Torstaina 13.4.2023 klo 18-19 Ratsastajan yleistreeni 2, lisensoitu personal trainer Mirka Heiniö, maksuton tilaisuus

Ratsastajan yleistreeni osa 2. Vetäjänä lisensoitu personal trainer Mirka Heiniö. Oheisliikuntatreeni sopii kaiken tasoisille ratsastajille. Liikkeistä esitellään liikuntatunnilla eri tasoiset vaihtoehdot. Teams-tilaisuuteen mahtuu rajattu määrä osallistujia.

Ilmoittaudu viimeistään to 6.4. täällä

Keskiviikkona 1.3.2023 klo 16.45, Pippa Laukka, urheilulääkäri, maksullinen tilaisuus

Teeveestä ja muusta mediasta tuttu urheilulääkäri, hyvinvointivaikuttaja Pippa Laukka saapuu 1.3. kello 16.45 luennoimaan aiheesta ”Ratsastus – liikuntaa terveyden tukena" Vermon raviradalla järjestettävään Ratsastajan hyvinvointiravi-iltaan. Ratsastus on erittäin hyvää liikuntaa, joka rakentaa hyvinvointia monipuolisesti mm. tukemalla jaksamista ja lisäämällä monipuolisesti niin ratsastajan henkistä kuin fyysistä hyvinvointia. Urheilulääkäri, teeveestä tuttu hyvinvointivaikuttaja Pippa Laukka avaa aihetta ja sitä, miten saa pidettyä sen oman ”hyvinvointipaketin” kasassa.

Lisätietoja tapahtumasta täältä.

Illan hinta on 28 euroa (sis. buffet-ruokailun, alkoholittoman tervetulomaljan ja illan ohjelman). Osta liput Pippa Laukan luennolle Ratsastajan hyvinvointiraveissa viimeistään maanantaina 27.2. klo 9 täältä.

Huom. Yllä mainittuihin Teams-tapahtumiin on mahdollista myös kerätä oman seuran jengi kasaan, varata Ratsutupa, liikuntapaikka tai vaikkapa olohuone ja yhdessä liikkua tunnin verran etäyhteydellä. Olethan tällöin yhteydessä SRL:n vapaaehtoistoiminnan kehittäjään, yhteystiedot tiedotteen lopussa.

Jäsenseuralle, -tallille tai alueelle oma hyvinvoinnin tapahtuma

Haluaako seura, talli tai alue järjestää oman hyvinvoinnin tapahtuman liiton hyvinvoinnin teemavuonna? Lue lisää mahdollisuuksista täällä

Lisätietoja Ratsastajan hyvinvoinnin kevät -toiminnoista

Emmi Korpiola, vapaaehtoistoiminnan kehittäjä, SRL, emmi.korpiola@ratsastus.fi

Ratsastajan hyvinvoinnin kevät -tapahtumasarja liittyy seuratoiminnan osaan SRL:n vuoden pääteemasta ”Hyvinvoiva ratsastusyhteisö”. Ratsastajan hyvinvoinnin kevät on jatkoa liiton työryhmien ja aluejaostojen sekä henkilöstön Ratsastajan hyvinvoinnin helmikuulle, jonka tapahtumat tukevat osallistujien hyvinvointia ratsastusyhteisössä.