Uutiskirje seuratoimijoille 12.9.2019

3. Haku vuoden 2020 seurakehittämisvalmennukseen meneillään
4. Edistetään yhdessä hevostaitoja ja hevosten hyvinvointia
5. Seurapaitapäivä 24.9.
6. Tarvitseeko seurasi tukea ja apua talousasioissa?
7. Tietosuoja-asiat
8. Tulorekisterin käytännöt herättävät edelleen kysymyksiä
9. Yhteystietojen päivittäminen kuntoon

SRL:n juhlavuosi 2020 - Kaikki voivat osallistua

SRL100 on meidän kaikkien yhteinen juhlavuosi, johon jokainen voi osallistua ja ottaa myös muita mukaan. Kannusta seurasi jäseniä ja muita osallistumaan juhlavuoden suunnitteluun ja toteutukseen.

Ilmoittautumiset

Hyvässä seurassa -jäsenetu

Suomen Ratsastajainliiton ja Helsinki International Horse Show’n yhdessä toteuttama Hyvässä Seurassa -jäsenetu saa jatkoa tänä vuonna. Jäsenetu mahdollistaa Horse Show -elämyksen edullisin lippuhinnoin, – 20 % alennuksella. Kokoa vähintään 10 hengen porukka kasaan, tilaa liput 26.8. – 13.10. välisenä aikana ja lähde nauttimaan huippuratsastuksesta Helsingin Jäähallille lokakuussa.

Jäsenetu sisältää myös muita huikeita etuja. Tilausohjeet ja tarkemmat tiedot täältä: http://helsinkihorseshow.fi/tapahtumainfo/hyvassa-seurassa/

Haku vuoden 2020 seurakehittämisvalmennukseen meneillään

Mukaan toivotaan kaikenkokoisia seuroja ja vuoden 2020 valmennukseen etsitään myös useamman seuran seurakimppaa kimppavalmennuksen pilottiin. Haku on avoinna 4.10. saakka.

Edistetään yhdessä hevostaitoja ja hevosten hyvinvointia

Tänä vuonna Suomen Ratsastajainliiton kahdeksan eri aluetta haluavat yhdessä edistää hevostaitoja ja hevosten hyvinvointia. Hevostaitokilpailut organisoidaan alueiden kautta. Kilpailussa jokaisella alueella kilpaillaan omasta aluemestaruudesta. Lopuksi eri alueiden mestaruustulokset yhdistetään.

Seurat voivat järjestää myös omat kisansa ja tulokset huomioidaan mestaruudessa.

Seuraava hevostaitokilpailu järjestetään Lounais-Suomen alueella, Ratsastuskoulu Zilpalla 22.9.2019 klo 09:00 alkaen. Osoite on Isoniituntie 60B, 29570 Söörmarkku. Kutsu

Hevostaitokilpailussa kilpailijat suorittavat sekä teoria- että käytännön kokeen. Teoriakoe suoritetaan nettipohjaisella teoriakokeella, jossa maksimipisteet ovat 40. Käytännön kokeissa kilpailijat suorittavat kuusi erilaista tehtäväpistettä. Tehtäväpisteissä rastituomarit pisteyttävät suoritukset saamiensa ohjeiden mukaisesti.

Seurapaitapäivä 24.9.

#Seurasydän-kampanjan yhtenä seuratoiminnan näkyvyyttä nostattavana toimenpiteenä vietetään tiistaina 24.9. Seurapaita-päivää pukeutumalla oman seuran verkkaritakkiin / pelipaitaan.  Tavoitteena on, että kaikki seuratoiminnassa mukana olevat ja olleet pukevat oman seuran verkkaritakin päälle ja lähtevät töihin, kouluun, päiväkotiin kuka minnekin.  Näin seuraväki liputtaa pukeutumalla omaan edustusasuun, jota me kaikki ylpeästi kannamme ja joka pitää sisällään paljon tunteita, yhteisöllisyyttä, muistoja, innostusta, iloa ja välittämistä – yhteisöllisyyttä.

Jakakaa oma seurapaitapäiväkuvanne tunnisteilla #seurasydän ja #seurapaitapäivä.

Tarvitseeko seurasi tukea ja apua talousasioissa? Viidelläkymmenellä seuralla mahdollisuus maksuttomaan taloushallinnon konsultointiin!

Olympiakomitea ja taloushallinnon ammattilaiset Visma ja Rantalainen järjestävät syksyn aikana neljä digitaalista, avointa taloushallinnon infoa seuroille. Infotilaisuuksiin voi osallistua omalta tietokoneelta itselle parhaiten sopivana ajankohtana.

Lisäksi Rantalainen tarjoaa syksyllä maksuttoman kartoituksen ja konsultointi 50 urheiluseuralle seuran taloushallinnon tilasta ja ajatuksia sen kehittämiseksi. Kaikista näistä lisää infoissa.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan

Tietosuoja-asiat

Tietosuoja-asiat ovat aina ajankohtaisia ja hyvä pitää seuratoiminnan arjessa mukana. Alla linkki Tietosuojavaltuutetun toimiston ajankohtaiseen tietopakettiin sekä linkki Pro PK-pilvipalvelut-nimisen yrityksen verkkosivuille, jossa paljon tietoa tietosuoja-asioista.

Tietopaketti yhdistyksille, Tietosuojavaltuutetun toimisto

Tulorekisterin käytännöt herättävät edelleen kysymyksiä

Muistin virkistämiseksi Verohallinnon ohjeet urheiluseuroille.

Yhteystietojen päivittäminen kuntoon

Tarkistattehan, että seuran yhteystiedot ovat ajantasalla niin seuran omissa viestintäkanavissa kuin Sensessä. Kannustattehan myös seuranne jäseniä päivittämään yhteystietonsa, kuten sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron kuntoon.
​​​​​​​

Seuran kotisivu-/FB-sivuosoite Senseen

N. 100 seuran tiedoista puuttuu edelleen yllämainitut tiedot. Lisääthän mahdollisesti puuttuvan osoitteen Sensessä seuranne Perustiedot-välilehdellä olevaan kenttään ja tallennat. Näin tieto menee suoraan ratsastusseurahakuriin. Myös yhteyshenkilön yhteystietoineen voi laittaa ko. kenttään, jos seuralla ei ole omia sivuja.

Liiton sähköinen seuratiedote

Seuratoimijoiden uutiskirje lähetetään automaattisesti kaikille henkilöille, joille seura on laittanut Sensessä Seuraposti-täpän henkilön Perustiedot-välilehdellä. Huolehdittehan, että kaikilla haluamillanne henkilöillä on täppä paikoillaan.

Syysterveisin,

SRL:n toimiston henkilökunta