Ratsastuksen viikkotiedote 5.10.

5.10.2022

Vuoden 2021 voittajat Anu Sironen ja San Quelle. Kuva Hanna Heinonen.

Ratsastuksen viikkotiedote 5.10.
1) Suomalaisia kansainvälisissä kilpailuissa Hedwig Wikström kilpailee CCIO4* Boekelossa, Emma Kanerva ja Joanna Robinson CDI4* kilpailussa Troisdorfissa
2) Kansalliset kilpailut - Kouluratsastuksen Pohjola Tour finaalit Ypäjällä
3) Tapahtumia - Henri Ruosteen klinikka Järvenpäässä
4) Ratsastuslähetyksiä

1) SUOMALAISIA KANSAINVÄLISISSÄ KILPAILUISSA

Median akkreditoituminen Helsinki International Horse Show´hun 10.10. mennessä: LINKKI

19.-23.10. Helsinki International Horse Show´n kansainväliset ratsukot: LINKKI
Esteratsastuksen Pohjola Grand Prix –sarjojen finalistit: LINKKI
Kansainväliset kouluratsukot Helsinki International Horse Show’ssa: LINKKI

Hyvät lehdistön edustajat,

Helsinki International Horse Show’n tavoitteena on olla maailman johtava kestävän kehityksen ratsastustapahtuma. Tavoitteen onnistumista ohjaa Jumps Green -ympäristöohjelma.

Tänä vuonna kunnianhimoisena tavoitteena on laskea tapahtuman hiilijalanjälki kokonaisuudessaan uuden hiilikavionjälkilaskurin avulla. Tapahtuma tullaan toteuttamaan ekokompassin standardien mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että jätteiden kierrätykseen tullaan kiinnittämään erityistä huomiota. Lisäksi Helsingin jäähallilta löytyy kaksi vesipistettä oman vesipullon täyttämistä varten.

Toivomme, että tapahtumaan saavutaan viisaan ja kestävän liikkumisen periaatteiden mukaisesti. Tähän liittyen tulette saamaan parin viikon sisällä sähköpostitse kyselylomakkeen liikkumiseen liittyen. Kyselyn avulla on tarkoitus saada tietoa siitä, millä kulkuneuvolla tapahtumaan saavutaan sekä kuljetut kilometrit.

Kyselystä saatava data on todella tärkeää hiilijalanjäljen laskemiseksi. Täytäthän kyselyyn osaltasi tiedot matkustuskilometreistä sekä kulkuvälineestä, jolla saavut paikan päälle, kiitos.

Ystävällisin terveisin, Maria Hirvonen, Environmental project coordinator trainee, Helsinki International Horse Show
Lisätietoa: www.helsinkihorseshow.fi

5.-9.10. Kenttäratsastus CCIO4* Boekelo, Alankomaat / www.military-boekelo.nl’
Hedwig Wikström / Chiara’s Charm

6.-9.10. Kouluratsastus CDI4* Troisdorf, Saksa / www.pferdesportzentrum-hausrott.com
www.nt-equiVents.com
Emma Kanerva / Greek Air, Mist of Titanium
Joanna Robinson / Diego, Don Royal
Fanni Olkkonen / Akitross S J

7.-9.10. Kouluratsastus CDI3* Keysoe, Iso-Britannia / www.keysoe.com
Susanna Foustok / Don Rodolfo

6.-9.10. Esteratsastus CSI2* Gorla Minore, Italia / www.equieffe.it
Teresita Bremer / Champions Ludwig, Huupie Donja, Lasko 1*
Hugo Kogelnig / BG Quadrossini, Zaranza YH1*
Majlen Fazer / Garike 1*

8.-9.10. Kenttäratsastus CCI2* Bad Segeberg, Saksa / www.reiten-sh.info
Lotte Palmgren / Davido 2*-S
Wilhelmiina Poikkeus / Lucas Stone 2*-S
Emmi Tapio / Aquastory’An 2*-S

4.-9.10. Esteratsastus CSI1* Oliva, Espanja / www.metoliva.com
Anna Kossmann / Firstlady dela Source, Floravol d’Albain 1* ,Hisis Barbotiere, Hope des Besnards YH1*

Muutokset mahdollisia, tilanne päivitetään www.ratsastus.fi Ajankohtaisiin.

2) KANSALLISET KILPAILUT

7.-9.10. Kouluratsastuksen Pohjola Tour finaalit Ypäjällä, Hevosopisto Autumn Dressage, Pohjola Grand Tour finaali, Pohjola Small Tour finaali, Pohjola Rising Star Tour finaali, EQPro Championsarjojen finaalit, Legimia Dressage Future Cup

Pohjola Tour Finaali Ypäjällä

Kouluratsastuksen kansallisessa kärkisarjassa Pohjola Tourissa on kilpailtu neljä osakilpailua, ja nyt on vuorossa sunnuntaina Hevosopisto Autumn Dressage -tapahtumassa Ypäjällä järjestettävä finaali.

Pohjola Tour sisältää neljä sarjaa, Pohjola Grand Tour Intermediaire A-II tasolla, Pohjola Small Tour PSG ja Intermediare I-tasolla, Pohjola Rising Star Tour Vaativa B-tasolla ja Pohjola Finnhorse Tour Helppo A-tasolla. Finaaleissa Ypäjän Opistohallissa ratsastetaan jokaisen tason Kür-ohjelma. Finaalin voittaja on koko sarjan voittaja.

Yleisöllä on tapahtumaan vapaa sisäänpääsy. Pohjola Tourin finaalia voi myös seurata Haven Livestä, selostajana Anne-Mari Pekonen.

Lauantaina Hevosopistolla kilpaillaan Legimia Future Cupin osakilpailu, joka on viimeinen ennen finaalia. Nuoret hevoset pääsevät loistamaan omissa EQPro Championsarjojen finaaleissaan. Hevosopisto Autumn Dressagessa alkaa myös suomenhevosten aivan uusi hallisarja! Kilpailuareenoina toimivat hiekka- ja kuituhiekkapohjaiset Ypäjä-halli ja Opistohalli.

Pohjola Tour finaalin 2022 osallistujat

Anna Kärkkäinen ja Kulta-ahon Kasimir
Anna Petäjä ja Jekkulan Lara

Kilpailuaikataulu
Ei ole vielä valmistunut, kilpailuaikataulu päivittyy Kipaan ja Equipe Onlineen.
Lähtölistat ja tulokset LINKKI
Sarjakilpailutilanne LINKKI
Tapahtuman nettisivu LINKKI

8.10. Esteratsastus, Ratsastuskeskus Aino, Järvenpää
8.10. Matkaratsastus, Harvest Riding, Taikayön Ratsastajat ry, Tursa

3) TAPAHTUMIA

Henri Ruosteen valmennusklinikka 8.-9.10. Aino Areenalla
Kouluratsastuksen kirkkain tähti Henri Ruoste pitää 8.-9.10. ainutlaatuisen valmennusklinikan Aino Areenalla, Järvenpäässä. Ruoste tuo Saksasta kotitalliltaan Gut Bertinglohsta omat hevosensa ja ratsuttajansa Conzalon. Tapahtuma on loppuunmyyty, mutta lauantaina sitä voi seurata maksullisesta suoratoistosta. Lauantain valmennus on katsottavissa aina 10.11. asti.

Tapahtuman mahdollistaa tiivis yhteistyö Co & Co Eventsin, Ruoste Dressagen, Aino Areenan sekä Ratsastuskeskus Ainon kesken. Lue lisää: LINKKI

Henri Ruosteen kouluratsastusklinikka 8.-9.10. klo 9.00-14.00.
Paikkana Aino Areena & Ratsastuskeskus Aino, Maamiehenkatu 14, Järvenpää
Liput tapahtumaan: LINKKI
Liput suoratoistoon: LINKKI

Ratsastajainliiton tapahtumakalenteri

Tarkemmat tiedot: https://tapahtumat.ratsastus.fi/tapahtumat/. Tiedustelethan mahdollisuutta osallistua tapahtumaan ennakkoon suoraan tilaisuuden järjestäjältä.

• Lauantai ja sunnuntai 8.-9.10. Henri Ruosteen valmennusklinikka, Aino, Järvenpää
  • Tiistai 11.10. SRL II-tason valmentajakoulutus, Ypäjän Hevosopisto
  • Keskiviikko 12.10. Esteratsastuksen toimihenkilöiden lokakuun porinapiiri, Teams
  • Torstai 13.10. klo 19.00 Hätäensiapu ratsastuksessa-iltatee, verkossa
  • Lauantai 15.10. klo 12.00 Ratsastajan istunta ratsukon pintaa syvemmältä-luento, Tupunan Ratsupiha, Eura
  • Maanantai 17.10. klo 14.00 Guilherme Jorgen kurssi ratamestareille ja valmentajille, Helsingin Jäähalli
  • Tiistai 18.10. Seurojen someilta Helsinki Horse Show’ssa, Helsingin Jäähalli
  • Maanantai 24.10. klo 18.00 Heli Hyytiäinen: Hevosen biomekaniikka: mitkä asiat vaikuttavat hevosen liikkumiseen, verkkokoulutus
  • Lauantai 29.10. klo 10.00 Hämeen alueen seurojen puheenjohtajien ja sihteerien, sekä talliyrittäjien tapaaminen, Hyvinvointikeskus Apilan auditorio, Kangasala
  • Lauantai 29.10. klo 10.00 Ratsastajan psyykkinen valmennus, verkkoluento
  • Perjantai 4.11. klo 19.00 Canva tutuksi iltatee, verkossa
  • Sunnuntai 6.11. klo 10.00 Matkaratsastuksen lajiseminaari ja terve urheilija-koulutus, Teboil Pirkanhovi, Lempäälä
  • Lauantai 26.11. Pararatsastuksen luokittelutilaisuus, Ypäjän Hevosopisto
  • Lauantai 3.12. IV-koulutuomarikurssi, Ypäjän Hevosopisto
  • Torstai 8.12. klo 18.00 Helena Telkänranta: Miten hevonen näkee maailman: -ja miten ratsastaja hyötyy tästä tiedosta? verkkoluento

4) RATSASTUSLÄHETYKSIÄ

Ratsastuksen maailma Yle Areenassa LINKKI
Ratsastuksen maailma esittelee hevosurheilua monesta eri näkökulmasta. Maailmancupin kovimpien kisatapahtumien lisäksi mukana on mielenkiintoisia lajia taustoittavia juttuja. 26 min.

Kavionjälkiä, kouluratsastus Yle Areenassa LINKKI
Tässä ohjelmassa lajin saloja avaa Suomen menestynein kouluratsastaja Kyra Kyrklund, ratsastustallia Saksassa pitävä Henri Ruoste ja viisinkertainen Suomen mestari Stella Hagelstam. HD ohjelmatekstitys (suomi) 55 min.

Suomen Ratsastajainliiton YouTube-kanavalta löytyy mielenkiintoista asiasisältöä, esimerkiksi Hippos-lehden puomikoulu tai tämän syksyn Urheilufoorumin taltiointi.

Havenin lähetyksiä suorana kotimaan ratsastuskilpailuista: http://www.haven.fi/live/

Syyskokous ja Urheilufoorumi jälkitallenteena kanavilla

SRL:n nettitv YouTubessa

- Tähtikisataltiointeja, juhlavuoden videoita, seminaareja ja esitelmiä

FEI.TV + ClipMyHorse.TV-paketti

Maksullinen FEI TV on yhdistänyt voimansa ClipMyHorse.TV:n kanssa. Katso livenä ja koosteina kansainväliset kilpailut, kuten arvokilpailut, maailmancupin osakilpailut ja Nations Cupit. Nyt myös paljon muita kilpailuja, esityksiä ja tapahtumia useissa hevosurheilulajeissa ympäri maailmaa: https://go.cmh.tv/feitv/

Korjattu 6.10. klo 13.00. Emma Kanerva ja Joanna Robinson kilpailevat CDI4* kilpailuissa, ei CDI3* kilpailussa kuten aiemmin virheellisesti luki.