Uutiskirje seuratoimijoille 10.10.2019

10.10.2019

Hyvä uutiskirjeen vastaanottaja,

HIHS:n Hyvässä seurassa -kampanja päättyy 13.lokakuuta. Liiton nettisivuille on tehty koontisivu mm. kokousmuistioille.

Tässä uutiskirjeessä:

1. Seurat vuoden 2020 seurakehittämisvalmennukseen valittu
2. Seuratoimijoiden päivitys jäsenrekisteriin
3. Tehdään toiminta näkyväksi -kampanjan teemana #SRLammattina hevoset
4. SRL:n vaalivaliokunta tiedottaa
5. Seurojen päätoimisten päivä
6. Sporttimerkonomiksi oman työn ohessa
7. Uutisia tähtiseuroille
8. Haku auki: vikellyksen Talent -rinki

1. Seurat vuoden 2020 seurakehittämisvalmennukseen valittu

Vuoden 2020 seurakehittämisvalmennukseen valittiin hakijoiden joukosta seuraavat seurat:

Ankkurilahden Ratsastajat ry

Koljonvirran Ratsastajat ry

Ruoveden Ratsastajat ry

Varkauden Urheiluratsastajat ry

Western Riders Finland ry

Kiitos kaikille seuroille, jotka hakivat mukaan valmennukseen! Niille seuroille, jotka eivät tällä kertaa päässeet mukaan, järjestetään seuran toivomuksesta seurakäynti. Seurakäynnin järjestämiseksi voi olla yhteydessä seurakehittäjiin tai marja.teljamo@ratsastus.fi.

2. Seuratoimijoiden päivitys jäsenrekisteriin

Seurojen tulee tarkistaa Sensestä tämänhetkiset toimihenkilönsä (pj, jäsensihteeri, rahastonhoitaja) ja ilmoittaa muutokset osoitteeseen jasensihteerit@ratsastus.fi loka-marraskuun aikana. Tarkistus täytyy tehdä, koska rekisterissä voi olla vanhoja tietoja jos muutoksia on tullut esim. vuoden mittaan. Näin saamme tiedotteet ja ohjeet lähetettyä oikeille henkilöille jatkossakin.

Mikäli seuran syyskokous henkilövalintoineen on tämän jälkeen, tulee vaihtuneet henkilöt ilmoittaa viipymättä, viimeistään tammikuun 2020 loppuun mennessä.

Jäsensihteerin tehtävä on voimassa 31.1.2021 asti ja muut toistaiseksi, kunnes muutoksista ilmoitetaan. Huom! Käytäntö on muuttunut edellisiltä vuosilta!

3. Tehdään toiminta näkyväksi -kampanjan lokakuun teemana on ammattina hevoset

Jaetaan yhdessä aiheeseen liittyviä kuvia ja tarinoita somessa #SRLammattinahevoset.

4. SRL:n vaalivaliokunta tiedottaa

Suomen Ratsastajainliitto ry:n syyskokouksen 24.11.2019 henkilövalintoihin pyydetään jäsenistön ehdotuksia.

Vaalivaliokunnan tehtävänä on valmistella liiton kokouksessa tehtäviä henkilövalintoja. Liiton kokous ei ole sidottu vaalivaliokunnan ehdotukseen. Vaalivaliokunnan tulee laatia perusteltu ehdotus, joka toimitetaan liiton jäsenille kokousaineiston mukana.

Suomen Ratsastajainliiton jäsenyhdistyksiltä ja yhteisöjäseniltä pyydetään perusteltuja hallituksen uusiksi jäseniksi. Ehdotuksen tulee sisältää ehdokkaan esittely (CV) ja yhteystiedot sekä selvitys ehdokkaan mahdollisista sidonnaisuuksista ratsastusalan yrityksiin.

Syyskokouksen henkilövaaleissa valitaan liiton hallitukseen kaksi jäsentä erovuoroisten tilalle kolmivuotiskaudelle. Hallituksen erovuoroisia jäseniä ovat Osmo Metsälä ja Thomas Stenius (eronnut kesken kauden).

Hallituksen toiminnasta ei makseta päivärahaa tai kokouspalkkiota.

Kirjalliset esityksen toimitetaan SRL:n toimistoon (ratsastus@ratsastus.fi) 31.10. mennessä.

Ehdokkaat julkaistaan saapumisjärjestyksessä Ratsastajainliiton nettisivuilla. Vaalivaliokunta on yhteydessä jokaiseen ehdokkaaseen ennen lausunnon antamista.

SRL:n vaalivaliokunta:

Juho Norilo (pj.)

Raija Jensén

Pirjo Tammela

5. Haluatko tavata muita ja muiden lajien seuratoimijoita? Seurojen päätoimisten päivä 12.11. Vantaalla

Olympiakomitean järjestämän tilaisuuden ohjelmassa perehdytään muun muassa seuratoiminnan tulevaisuuteen: mihin suuntaan seuratoiminta on menossa? Miten osaamme johtaa vapaaehtoisia niin, että innostamme heitä toimimaan?  Miten varmistaa oma jaksaminen ja kehittyminen?  Digitaalisuudesta luvataan helpotusta arkeen, mutta miten se onnistuu?  Käytännön malleja seuroista kuulet Joensuun Uimaseurasta ja Oulun Kärpistä.

Tilaisuus on maksullinen (80€) ja se on suunnattu seurojen päätoimisille työntekijöille, mutta sopii myös esim. seurojen luottamusjohdolle.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 28.10. mennessä.

6. Sporttimerkonomiksi oman työn ohessa

Urheilujärjestössä ja -seurassa toimiminen vaatii ammattitaitoa sekä määrätietoista otetta kehittää organisaation toimintaa haluttuun suuntaan. Haluatko kehittää itseäsi? Onko haaveissasi ollut liiketalouden perustutkinto?

Seuraava Sporttimerkonomi-koulutus alkaa 3.12. Lue lisää koulutuksesta tästä. Hakemuksen koulutukseen ilmoittautumislomakkeen kautta 2.11. mennessä. Koulutusohjelman järjestää Markkinointi-instituutti yhteistyössä ESLUn ja Faros & Com Oy:n kanssa.

7. Uutisia Tähtiseuroille

Sairilan Ratsastajat Ry on uusi ratsastuksen Tähtiseura

Ratsastuksen 31. Tähtiseura on syntynyt 5.10.2019! Sairilan Ratsastjien Tähtimerkin osa-alue on lasten ja nuorten osa-alue.

SRL onnittelee lämpimästi uutta Tähtiseuraa ja kiittää onnistuneesta työstä ratsastuksen eteen!

Ratsastuksen Tähtiseurat voivat nyt tavoitella myös aikuisliikunnan Tähtimerkkiä

Jos seurasi on kiinnostunut myös aikuisliikunnan kehittämisestä, ottakaa yhteyttää seurakehittäjiin. Aikuisliikunnan auditoinnit tehdään samanaikaisesti lasten ja nuorten toiminnan auditointien yhteydessä, joten on hyvä olla ajoissa liikkeellä. Lisätietoja seurakehittäjiltä.

8. Hae mukaan Vikellyksen Talent-rinkiin

Oletko treeni-intoinen 7-15-vuotias vikeltäjä, joka haaveilee jonakin päivänä vielä pääsevänsä kansainvälisiin kisoihin? Talent-rinki on tarkoitettu juuri sinulle, joka jaksat harjoitella ja kisata tavoitteellisesti!

Talent-ohjelma on nuorille (7-15-vuotiaille) motivoituneille vikeltäjille kehitysohjelma, jonka tavoitteena on yhdessä ratkaista lajikehityksen haasteita ja tukea kokonaisvaltaiseen valmentautumiseen. Tavoitteena on nuorille vikeltäjille suunnattu apu kohti maajoukkuerenkaita ja kansainvälistä kilpailu-uraa.

Ohjelma on erityisesti suunnattu nuorille vikeltäjille, joiden taitotaso ja erityisesti halu kehittyä on ikäluokan kärkeä. Vikeltäjän taustajoukot ovat valmiina tukemaan ja panostamaan lajiin.

Lisätiedot ja hakuohjeet

Erinomaista lokakuuta!