Vuoden 2018 seura- ja tallipalkittavat - äänestys käynnissä 15.-31.3.2019

14.3.2019

Suomen Ratsastajainliiton toiminnan piirissä toimii lukuisia vapaaehtoisia ja he tekevät erittäin arvokasta työtä koko lajin eteen. Ratsastajainliitto haluaa palkita tästä työstä ja nyt on aika äänestää vuoden 2018 aikana ansioituneita toimijoita. Ehdotukset voi antaa liiton verkkosivuilla 15.-31.3.2019 välisenä aikana. Linkki äänestyslomakkeeseen löytyy tämän sivun alalaidasta. Palkittavat toimijat esitetään ehdotusten mukaisesti Ratsastajainliiton seura- ja tallipalveluiden johtoryhmälle ja palkinnot jaetaan Ratsastajainliiton syyskokousviikonloppuna 23.-24.11.2019.

Vuoden Ratsastusnuori
Ratsastuksen parissa toimii monenlaisia nuoria, ja jokaiselle löytyy oma tapansa harrastaa. Hevoset ja ratsastus elämäntapana tarjoavat jatkuvasti uutta opittavaa ja uusia mahdollisuuksia. Aktiiviset nuoret toimivat joka päivä paitsi oman harrastusyhteisönsä, myös koko lajin hyväksi.

Suomen Ratsastajainliitto nostaa esille nuorten tärkeää panosta lajiin palkitsemalla Vuoden Ratsastusnuoren, ja nyt toivommekin ehdotuksia kentältä!

Etsimämme nuoren aktiivisuus voi näkyä omalla tallilla tai seurassa, yhteishengen luojana tai uusien harrastajien houkuttelijana lajin pariin. Se voi kuulua mediassa, toimia tärkeänä taustavoimana kisakauden ponnisteluissa – tai tulla esiin jollain aivan muulla tavalla! Hyvät hevostaidot, kunnioitus hevosia ja toisia ihmisiä kohtaan sekä into oppia uutta ovat tämän nuoren harrastuksen perusta.

Ilmianna meille nuori, joka mielestäsi ansaitsee tulla palkituksi esimerkillisestä toiminnastaan hevosten ja ratsastuksen parissa. Nuorella tarkoitamme nuorisolain määritelmän mukaan alle 29-vuotiasta henkilöä. Liitä ehdotukseesi perustelut.

Vuoden seuratoimija
Seuratoiminta tarjoaa monenlaisia tehtäviä ja vastuurooleja. Ratsastusseurojen toimintaa ja arkea pyöritetään arvokkaiden vapaaehtoisten voimin. Vuoden seuratoimija on ratsastusseurassa toimiva henkilö, joka todella ansaitsee kiitoksen. Hän voi olla esimerkiksi henkilö, joka on pyöräyttänyt mokkapalat kanttiiniin myytäviksi tapahtumasta toiseen tai henkilö, joka on kuin seuran ”sielu”, joka saa asiat tapahtumaan ja ihmiset viihtymään.

Vuoden seuratoimija toimii tai on toiminut aktiivisesti seuran eri tehtävissä. Tunnustus myönnetään tekijälle, joka omalla toiminnallaan ja esimerkillään innostaa muita mukaan ratsastuksen pariin. Mikään tehtävä ei ole liian pieni, pienikin panos on merkittävä yhteisen hyvän eteen.

Ratsastuksen Vuoden Tähtiseura
Ratsastuksen Tähtiseurat tekevät arvokasta työtä kaikenikäisten ratsastuksen harrastajien ja kilpailijoiden hyväksi. Tähtiseura-laatuohjelma on osa kansallista Olympiakomitean laatujärjestelmää ja Tähtiseurojen toimintaa kehitetään ja seurataan järjestelmän ohjeiden mukaisesti. Ratsastuksella on jo 28 Tähtiseuraa, seurat on lueteltu täällä: https://www.ratsastus.fi/seuratoimijalle/tahtiseuratoiminta/

Ratsastuksen Vuoden Tähtiseurassa on iloinen, kannustava yhteishenki, monipuolista toimintaa sekä Reilun Pelin arvot mietittynä ja toteutettuna käytännössä. Seurassa on jotain todella erityistä. Perustele, miksi juuri ehdottamasi ratsastuksen Tähtiseura ansaitsee tämän tunnustuksen.

Vuoden Laatutalli 2018
Laatutallit ovat Ratsastajainliiton jäsentalleja, joille on myönnetty lisäksi erillinen Laatutalli -status. Laatutalleja on tällä hetkellä 29 kpl, ja ne lueteltu täällä:  https://www.ratsastus.fi/talliyrittajalle/laatutalli/

Laatutallit on valittu tarkan ja kattavan kriteeristön avulla. Kriteeristössä on osa-alueita niin yritystoiminnasta, turvallisuudesta, olosuhteista, talli-ilmapiiristä kuin hevosten hyvinvoinnista aina henkilökunnan ammattitaitoon ja asiakaspalveluun saakka.

Nyt tästä laadukkaasta joukosta halutaan löytää vuoden 2018 paras talli.

Vuoden ratsastuksenopettaja
Suomessa on paljon hyvä ratsastuksenopettajia ja nyt etsimme häntä, joka on jäänyt Sinulle erityisesti mieleen vuonna 2018.

Hän on koulutettu hevosalan rautainen ammattilainen, jolla on hallussaan niin hevostaidot kuin ratsastajan kehonhallinta. Hän hallitsee asiakaspalvelun ja ymmärtää erilaisia oppimistyylejä. Hän innostaa uusia oppilaita harrastuksen pariin ja motivoi jo pidemmälle edenneitä ratsastajia entistä parempiin suorituksiin.

Lähetä ehdotuksesi ja kerro perusteluissasi miksi juuri hän ansaitsee olla Vuoden Ratsastuksenopettaja vuonna 2018.

Ehdota vuoden 2018 seura- ja tallipalkittavia.